Beantwoorden
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Goedemorgen,

Op 21 oktober 2022 heb ik mijn oude Digicorder AD2200 ingeruild voor de nieuwe Telenet TV-box. Tijdens het gebruik van de oude Digicorder hebben wij nooit last gehad van onderbrekingen tijdens het kijken naar live televisie of terugkijk TV. Echter na de omwisseling naar de Telenet TV-box zijn er op willekeurige momenten onderbreken beginnen optreden.

Omdat de onderbrekingen dagelijks optraden ben ik op 23 januari 2023 mijn Digicorder gaan omruilen voor een nieuwe in de veronderstelling dat het hiermee zou opgelost zijn.

Vandaag moet ik helaas vaststellen dat de onderbrekingen blijven duren.

Dit zijn 2 links naar een video opname die ik heb kunnen maken tijdens het kijken naar een live programma, en een opname tijdens terugkijk TV.

In opname 1 kijken wij live televisie. U zal zien dat er in de opname van 1 minuut veel onderbrekingen zijn, inclusief het geluid.

https://drive.google.com/file/d/181lFtanKBZvt42QtET377A7Ch1M8M27_/view?usp=share_link

In opname 2 kijken wij naar terugkijk TV waar u ziet dat de opname afgebroken wordt. Als wij de bewuste serie opnieuw lanceren zien wij een ander programma en niet het programma die wij gekozen hebben. Daarna start ik de serie opnieuw op via terugkijk TV en zijn er alweer onderbrekingen.

https://drive.google.com/file/d/1F4-_5GlK802jrpCLLAptHo9tRh0abR55/view?usp=share_link

De smart TV die wij gebruiken is een Philips die wij in 2022 aangekocht hebben.

Heeft iemand hier ervaring mee, en hoe kan dit opgelost worden?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Onderbrekingen sedert ontvangst nieuwe digicorder.

0 Likes
6 reacties
Ex-Netweter
 

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Heb je de Telenet TV-box correct geïnstalleerd?

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/guide/telenet-tv-box-installeren/telenet-tv-box-installere...

Het is belangrijk dat je de juiste kabels gebruikt!

Zo staat er in de installatiegids:

gebruik enkel de bijgeleverde HDMI-kabel

Voor Terugkijk TV is het aangewezen dat je de TV-box rechtstreeks via UTP-kabel op de Telenet-modem aansluit aangezien alle opgevraagde tv-programma's via internet worden gestreamd.
Powerline of Wifi is storingsgevoelig en dat kan de oorzaak zijn van onderbrekingen bij Terugkijk TV en opnames.

Je kan ook proberen om bij live tv de resolutie van de TV-box op 1080i in te stellen, dat is het origineel beeldformaat van de uitzendingen van de Vlaamse zenders: https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/beeld-optimaal-instellen-voor-digitale-tv/

wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Bedankt voor je reactie!

Ik heb inderdaad zoals aangeraden de meegeleverde kabels gebruikt, zijnde de HDMI en Coax kabel. Verder is de TV-Box wel degelijk via een UTP kabel rechtstreeks aangesloten op de modem. Ik ben IT'er en heb hier wel ervaring mee.

Blijft toch raar dat ik na het omruilen van mijn TV-Box dezelfde problemen blijf ondervinden. Het is alsof mijn TV-Box moet opwarmen want na een tijdje TV kijken worden de problemen minder erg.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Uit de video's maak ik op dat het toch iets met HDMI zou kunnen te maken hebben. Je kan een aantal zaken proberen:

  • TV-box op HDMI2 poort steken
  • HDMI CEC - EasyLink uitschakelen op tv
  • TV-box resolutie wijzigen of tv-resolutie wijzigen
  • HDMI-kabel vervangen
0 Likes
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Ik ga jouw onderstaande tips zeker proberen. Het is wel begonnen van toen in de nieuwe TV-box heb gekregen dus daar moet het toch zeker iets mee te maken hebben.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Ja, nog eens van TV-box wisselen als je probleem met het wijzigen van enkele instellingen niet opgelost is.

Het zou ook een fout met de TV-box kunnen zijn, of specifiek de combinatie met een bepaalde serie Philips TV's.

0 Likes
wmiddelaer
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Verander-je-wachtwoord-dag Mooi, mooi! It's your fifth party! Primeur!

Onderbrekingen bij live-tv of terugkijk-TV sinds TV-box

Goedemorgen, ik heb de Easylink uitgeschakeld op mijn Philips TV en dit heeft het probleem opgelost. Bedankt en ik heb alweer iets geleerd!