Beantwoorden
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

Heb momenteel nog geen 4K tv, en daarom kan ik dit nog niet testen.

Maar is de nieuwe tv-box nu in staat om 4K en HDR weer te geven, al dan niet via Netflix/YouTube?

En wat met de kwaliteit van opgenomen films, deze zijn niet eens 1080p. Zelfs films uit de videotheek zijn niet allemaal 1080p, dit is toch wel wenselijk voor anno 2019?!

 

Ik hoop dat de nieuwe tv-box een eerste stap is naar het betere werk, want na 15 jaar hebben we reeds toestellen met FullHD en al een paar jaar 4K. Maar helaas kunnen we hier nog steeds niet van genieten! En dan spreken we nog niet over digitaal geluid... 😕

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
23 reacties
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

@ppeter @Suzy Zit standaard in mijn Samsung Q9 4k tv ... Waarom dan nog een tv box om Netflix te kunnen kijken in 4k . Andere zenders hebben zelfde 1080i kwaliteit dus veel verschil maakt het niet en ik bespaar 35€ die ik anders zou moeten betalen om een box te krijgen .. Echt schandalig vind ik die 35€ . Betalen we nog niet genoeg

ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

@Thailand Wij hebben de tv-box om tv zenders te kunnen kijken, dat er nu de Netflix en YouTube app opzit is mooi meegenomen. Wij huren de tv-box en zit in ons Whoppa abonnement.

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
0 Likes
Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

Ik ga nog zeker een jaar wachten voor ik de tv box in huis haal . Een medewerker van de technische dienst zei dat de box in feite te snel is gelanceerd omdat proximus ook hun nieuwe Android box gaat op de markt brengen . Er zitten ook nog wat bus is hoor ik .. vooral de dolby zou problemen geven  .. voor u wens ik veel kijkplezier met uw box en hopelijk niet te veel problemen ..

Suzy
Community Manager
Berichten: 7389
Dat verdient een Gouden Uil! Slimme zet! TAGGING MASTER! Tag away, my dear!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

Telenet heeft wat extra informatie toegevoegd aan dit artikel over 4K/HDR. 

Hier alvast een screenshot ervan.

 

4K-HDR op TV-box.PNG


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

De box ondersteunt idd HDR maar als je binnenkomend signaal niet in hdr is gecodeerd krijg je fletse kleuren. Bug op de tv box? Iemand van telenet? Als box op 4k staat dan stuurt die voor alle beelden bt.2020 uit wat normale beelden dus flets uitzicht geeft want die zijn niet hdr-gecodeerd. TV box zou dus moeten ‘zien’ dat als bronmateriaal geen hdr is, die moet switchen naar niet-bt2020 (dus rec.709). Hoe dit niet is gezien bij de testers???

 

Het verschil is enorm bij switchen tussen 1080p en 4k met tv op zelfde kleurinstellingen (technicolor expert op mijn lg oled). Komt erop neer dat als je 4K netflix/youtube wil via de tv-box, je die op 4K moet zetten maar dat je dan voor niet-HDR materiaal fletse beelden krijgt (bijv tv-uitzendingen). Dus dan moet je de tv-box terug op 1080p zetten om de correcte kleuren te krijgen.

 

Dit moet toch opgelost kunnen worden? Suzy?

Thailand
Experienced Veelweter
Berichten: 231
De vernieuwde WIGO? BINGO! De volle 100! Al 25 duimen!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

@hvdcrone dat is juist wat ik hier al lang zeg . Netflix op de tv box is geen hdr of 4k kwaliteit ..

0 Likes
hvdcrone
Freshman Weetjesweter
Berichten: 21
Dat loopt vlotjes. Twee handen vol! Follow the reader, reader! Leesbeest!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

Maar dat is zelfs probleem niet, probleem is dat als je tv-box op 4K instelt (dus gelijk aan de 'native' resolutie van je tv) dat normale beelduitzendingen een heel flets beeld geven. Enkel op 1080p en lager zijn de kleuren correct. En dat is omdat de box eenmaal ingesteld op 4K enkel in BT.2020 signaal uitstuurt, wat foutief is (tenzij beeldmateriaal ook effectief HDR is).

Ex-Netweter
 

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

Hallo ik heb een QLED Q9F (2018) mijn vraag is moet HDMI UHD Color aan staan op de tv box voor HDR  op netflix of niet? om dat deze bij mij uit sta en ik kan toch HDR bekijken op netflix en me beeld sta dan ook op standard HDR en dat terwijl HDMI UHD Color uit sta. tv box sta ook in 4k bij hdmi bron info. 

0 Likes
RudyBoumon
Experienced Weetjesweter
Berichten: 38
On a roll... Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

Ondersteuning 4K HDR van TV-box?

ik heb vandaag nog eens netflix opgestart en deze wou eerst niet de tv box is vast gelopen, hebbhem uit gezet en er bleef een oranje led branden, terug aan gezet en toen is deze van zijn eigen herstart. Ik kon na de herstart de netflix app openen en ik heb nu ultra hd en hdr iets ik vorige week nog niet had.