24775
netweters
|
152605
antwoorden
|
20723
vragen
|
We hebben sinds enige tijd de nieuwe tv box en zijn algemeen genomen tevreden. Enkel een mankementje waar ook Telenet zelf blijkbaar geen raad mee weet. Opnames afspelen met de afstandsbediening gaat perfect. Ze afspelen of zoals vroeger ‘swipen’ vanaf de app gaat niet... Al meerdere malen aangekaart bij Telenet maar daar weten ze het volgens henzelf ook niet... het wordt nagegaan... al een maand of twee intussen. Het is niet onoverkomelijk maar hetgeen vlot kon in het oude systeem zou nu niet meer kunnen ??
Ik heb een android toestel en heb even geprobeerd om een opname te swipen naar de tv-box.
Dat is probleemloos gelukt. Je zit dus waarschijnlijk met een persoonlijk probleem.
Je kan proberen om alles eens te resetten.
Schakel het hele telenet systeem eens uit. Alles stroomloos. Schakel dan een na een alles terug in vanaf de modem. Telkens wachten tot het opstartproces van vorig toestel beëindigd is. Zo verder tot tv-box.
In de telenettv app kan je instellingen kiezen voor telenet tv-boxen. Daar kan je uw tv-box zien staan. Zowel swipen als opnemen op afstand staan normaal aangevinkt (tv-box moet actief zijn). Als dat niet het geval is toestel ook eens herstarten of/en herinstalleren van de app.
Groeten
Dankjewel voor je tips, die we allemaal gevolgd hebben. Jammer genoeg zonder resultaat. Mijn mails aan Telenet bleven na de tweede, waarin bevestigd werd dat ze het ook niet wisten, onbeantwoord....
Als je de app start, kan je dan tv kijken, opnames bekijken, uit tv-theek downloaden, kan je opnames maken?
m.a.w. Werkt de app volledig zoals het hoort? los van het swipen.
Groeten
Als het iets te maken zou hebben met login problemen.
Ben je overgeschakeld op wigo? Bekijk eens volgende thread: https://www.netweters.be/t5/Telenet-apps/Aanmelden-op-Yelo-Play-niet-mogelijk/td-p/61422
Heb je persoonlijke logins gemaakt?
Alle andere functies werken perfect in de app. Opnames maken, programma’s swipen vanaf de tv-gids is ook geen probleem, enkel opnames swipen vanaf de Ipad werkt niet, niet vanaf de mijne en ook niet vanaf die van mijn man. Instellingen nagekeken, alles normaal zoals voorgeschreven. Met de afstandsbediening is er ook nergens een probleem....
Qua inloggen is er ook nergens een probleem....
Nog een vraagje.
Heb je meer dan een tv-box?
Je zou opnames alleen kunnen swipen naar de tv-box waarvan opgenomen.
Staat in de app bij: instellingen/telenet tv-boxen/swipen naar je tv aangevinkt?
Neen, we hebben maar 1 tv box.... Ik heb alle mogelijke teksten en tips gelezen en gecheckt maar we komen er blijkbaar niet uit.... Daarvoor een technieker laten komen lijkt me net een stapje te ver vermits het met de afstandsbediening wèl naar behoren werkt. Ik vind het alleen irritant dat iets wat zou moeten marcheren, altijd gemarcheerd heeft met de digicorder en yelo app, het nu niet meer doet...
Het lijkt simpel en het werkt perfect bij de ene. Bij de andere is er geen oplossing te vinden. Het geeft een gevoel van machteloosheid. Er zal wel een reden zijn maar ik ken ze niet.
Misschien wordt de bug nog wel gevonden, het moet ergens inzitten. In elke geval, heel erg bedankt om te proberen ons hiermee te helpen 👍
We hebben een Philips led tv van twee jaar oud (geen smart tv) en twee verschillende iPads met iOS 12.4.2 en de nieuwe tv-box....