Beantwoorden
Sluca
Freshman Weetjesweter
Berichten: 13
Verander-je-wachtwoord-dag Dat loopt vlotjes. Leesbeest! Mooi, mooi!

Opnames onoverzichtelijk

Hallo

 

Ik heb wat op het forum gekeken maar ik ben blijkbaar de enige die hier last mee heeft :-). 

 

Ik vind het overzicht van de opnames en geplande opnames echt niet duidelijk. 

 

Volgens mij heeft het vooral te maken met afleveringen die meer dan één keer worden uitgezonden, maar met de vroegere digicorder (ik had nog het tweede laatste model) had ik daar geen last mee.

 

Een voorbeeld: dr Phil (I know, laat me dit nu maar gewoon als voorbeeld gebruiken). Ondertussen heb ik een zestal afleveringen opgenomen. Als ik dan naar opnames ga kijken en ik selecteer ”Dr Phil (6 afleveringen)” krijg ik een wirwar van reeds opgenomen en geplande opnames. Het heeft duidelijk te maken met het nummer van de aflevering maar zoals gezegd, vroeger was dat geen issue. Het is een kwestie van te sorteren op reeds opgenomen ipv nummer van de aflevering. Ik kan die optie echter niet vinden en volgens mij bestaat die optie gewoon niet?

 

Bij geplande opnames doet hij ook vreemde dingen. Bijvoorbeeld Lili en Marleen: daar staat geplande opname 12 augustus. Dat is de laatste geplande opname, de eerste is morgen...

 

Tenslotte nog een aantal opmerkingen die los staan van het onderwerp maar toch het vermelden waard zijn, kwestie van eventueel mee te nemen naar toekomstige updates: 

 

- Ik sluit me aan bij de vaak terugkomende opmerking dat Netflix blijft hangen. Ik start het nu op via m’n Chromecast want het probleem doet zich zeker 8 van de 10 keer voor.

 

- Het lichtje van de box vind ik ook storend :-p. Een optie om dit uit te schakelen of op z’n minst minder helder te zetten zou gewaardeerd worden.

 

- Ik ben een zapper en ik vind de afstandsbediening vermoeiend. M’n polsgewrichten protesteren soms (enig gevoel voor drama is me niet vreemd maar toch). Bovendien werkt het linker gedeelte rond de ok-knop al niet meer zoals het hoort. Het “hapert” daar al. Terwijl ik de afstandsbediening van m’n vorige digicorder jaren gebruikt heb en zeer intensief zonder problemen.

 

- Opnames die opnieuw worden uitgezonden worden opnieuw opgenomen. Vroeger had ik dit probleem niet. 

 

- Het wissen van een geplande aflevering is niet mogelijk zonder de volledige serieopname te wissen. In samenhang met m’n vorige opmerking is dat niet zo handig.

 

Ik zal het hier voorlopig bij houden ;-).

 

Bedankt alvast!

2 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Opnames onoverzichtelijk

@Sluca 

Wat betreft serieopnames is het gebruik van de tv-box inderdaad nogal fanatiek. Je hebt de serie gevraagd, je zal ze krijgen. Wanneer je een aflevering deletet en ze wordt terug uitgezonden krijg je ze opnieuw. Advies: laten staan tot het einde.

Bij geplande serieopnames wordt inderdaad de datum getoond van de laatste (op dat ogenblik) op te nemen aflevering. Om de exacte datum van de volgende opname te kennen moet je naar alle afleveringen van de serie kijken. Dit is vroeger al vermeld.

Wat netflix betreft, lijkt er nog werk aan de winkel.

Het lichtje. Een voorheen gegeven, ludiek antwoord: een plakkertje doet wonderen. Het probleem is als het niet brand dat men kan twijfelen aan de werking van de box. Een beetje minder fanatiek branden zou wel mogen.

Afstandsbediening: Wat je beschrijft heb ik ook met de grijze voorgehad(het niet werken, niet de polsproblemen). Deze kan je wel omwisselen.

Het wissen van geplande aflevering uit een serie kan inderdaad niet individueel. Na opname kan je dat wel, met de garantie dat als ze terug uitgezonden wordt je ze opnieuw krijgt.

 

Groeten


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Guy13
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
π-DAY! Say what?! Complimentendag Happy New Year!

Opnames onoverzichtelijk

F38D7BD7-2747-4142-BBA0-17E92AD5B764.jpeg6CA37639-0502-4D44-8C1F-7E3A4C4DEB09.jpegIn de Telenet tv app kun je de geplande opnames wel afzonderlijk wissen. Met je vinger op de geplande opname naar links swipen en de geplande opname is weg.