Beantwoorden
Fr50
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

Regelmatig zien wij dat bij het afspelen van een opname , die opname plotseling met 2 of 3 minuten doorschiet. Onmogelijk bij terugspoelen om alsnog dat doelpunt of die belangrijke scene te zien.
Kan dat verholpen worden, daar waar de beelden worden opgenomen?

 

Titel gewijzigd door DennisVO (mod) | Vorige titel: opnames digirecorder slaan scenes over

0 Likes
7 reacties
Kanjo
Experienced Weetjesweter
Berichten: 22
Dag van de Chocolade Tien op tien! Nog geen reader's digest? :-) A born reader!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

Dit heb ik ook al ondervonden bij enkele opnames. Heb bij sommige programma’s wel de kans gehad om terug te kijken via terugkijk tv en had daar het probleem niet. Zou leuk zijn indien dit opgelost zou geraken 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

@Fr50 @Kanjo 

Jullie hebben beiden dit probleem met een opname op een digicorder.

Vermits een digicorder je programma lokaal opneemt op een harde schijf ligt het probleem zo goed als zeker aan je digicorder. Het eerste wat je moet proberen is een minuutje de stekker van je digicorder uittrekken en dan terug insteken. Dan lang genoeg wachten tot hij terug volledig is opgestart.

Helpt dit niet dan kan je nog proberen je digicorder te resetten MET BEHOUD VAN OPNAMES:

https://www2.telenet.be/nl/klantenservice/opnieuw-naar-fabrieksinstellingen-digibox-digicorder/

 

Hoe oud zijn jullie digicorders? Als ze al een beetje ouder zijn (ouder dan 5 jaar?) dan is het misschien te overwegen ze (leeg te kijken en dan) in te ruilen.

0 Likes
Fr50
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

Dag  , dank voor je reactie.
MAAR ik heb het verkeerde woord gebruikt . Het is een tv-box. ( ik was bij de eerste testers)  Dus de opnames gebeuren via internet ergens op een server. Niet bij mij thuis dus.
Dus herhaal ik hier  mijn vraag. Ik vermoed dat heropstarten hier niet helpt. Ik heb dat trouwens al eens geprobeerd

0 Likes
Ex-Netweter
 

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

@Fr50 

Het gebruik van de juiste termen is (hier) belangrijk als je een vraag stelt.

Digicorder/-box en TV-box wordt hier steeds door elkaar gebruikt maar zijn 2 totaal verschillende systemen.

Ik heb zelf de TV-box ook al bijna 3 jaar. Was ook tester.

Ik heb het gestelde probleem nog nooit gezien en kijk dagelijks toch een uur of 3-4 TV.

Nooit live. Steeds opgenomen. Heb momenteel 28 verschillende opnames gepland staan.

Dus denk ik dat het probleem zich toch lokaal stelt.

Is je TV-box aangesloten met een UTP-kabel of via Wifi?

 

0 Likes
Fr50
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

verbinding met modem via utp . 

grtjs

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5298
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

@Fr50de modem ook al eens herstart???? Zo niet, dat ook eens doen dan.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Fr50
Professional Weetjesweter
Berichten: 43
Al 25 duimen! YEAH! CAPSLOCK DAY! On a roll... De 3 wijzen!

Opnames op Telenet TV-box verspringen enkele minuten

Spijtig maar dit helpt niet.

Een voorbeeld : de uitzending  "met het mes op tafel " op npo 2 van maandag 13 /9 . Dit gebeurt op 14min 30 sec in de opname (voorstart incl)

 

0 Likes