24805
netweters
|
152821
antwoorden
|
20742
vragen
|
Als we tv kijken via de TV-box dan is het bijna onmogelijk om een opgenomen programma aan een stuk rustig te bekijken.
Regelmatig stopt het uitzenden en hebben we een "frozen beeld".
Als dat zo een keer of 5 gebeurd is, dan komt er in de hoek van het scherm te staan dat de internetverbinding overbelast is.
Dit probleem hebben we nooit eerder gehad
We hebben de box al uitgezet en terug opgestart, doch dat is geen oplossing
Is dit een fout in de TV-box?
Of waar ligt de oplossing?
Sluit je TV-box met netwerkkabel rechtstreeks aan op de Telenet-modem als de verbinding slecht is.
Aansluiting via Wifi of Powerline is zeer gevoelig voor storingen.
@LoekieboyHeb je de TV box via UTP aangesloten op internet of verloopt dit via wifi.
Je kan dit nakijken in de settings van je TV box.
Indien je wifi signaal goed is waar je Tv box staat, kan je via wifi werken anders kan dit problemen geven.
Als je een UTP kabel liggen hebt aan je TV box opteer je eerder daar voor.
Is aangesloten via upt en dit is al al de jaren zolang hij er staat
Het probleem is de laatste 14 dagen geregeld
Opgenomen programma's worden vanuit de Telenet-cloud over je internetverbinding gestreamd naar je TV-box.
Alles wijst erop dat die internetverbinding het soms laat afweten.
Contacteer Telenet om na te gaan of er een probleem is met je internetverbinding.
Je kan zelf ook een https://www.speedtest.net/ doen met een laptop op de UTP-kabel die nornaalgezien naar je TV-box gaat.
Daar moet je dan ongeveer de snelheden halen zoals die aangegeven zijn voor je abonnement.