Beantwoorden
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

Mijn buurvrouw heeft een Philips 32PFL3404/12 tv en vroeg mij om haar nieuwe tv-box te installeren ter vervanging van haar oude decoder. U weet dat de nieuwe Telenet tv-box bij zijn eerste gebruik de compatibiliteit lijkt op te zoeken met je tv, omdat CEC bij oudere tv's niet goed werkt om de tv samen met tv-box aan en uit te zetten. Hoewel er geen uitleg zat bij de tv-box, lijkt het erop dat de afstandsbediening dus 2 signalen stuurt bij aanzetten: een signaal naar de box en een signaal naar de tv. Bij mijn eigen tv lukt dat nu prima (een oudere Sony), maar bij mijn buurvrouw kan je de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van de box, maar enkel simultaan uitschakelen. Sterker: de afstandsbediening van haar Philips tv zelf, werkt nu ook niet meer om haar tv aan te zetten, daar waar hij dat net voor de installatie van de tv-box wel nog deed. Het lijkt precies dat de afstandsbediening van de tv-box de tv grondiger uitschakelt dan de oude afstandsbediening van haar tv, waardoor je de tv enkel nog kunt aanzetten met de fysieke knop op de tv zelf.

Mijn vragen: weet iemand of er toch een weg bestaat zodat de tv samen met de box aanschakelt via de remote, en anders of er echt geen mogelijkheid is om haar tv via een andere remote aan te schakelen want we zijn nu eenmaal verwend dat we niet meer uit onze zetel hoeven te komen om de tv aan te zetten.

Dank

 

Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telent tv-box?

 
0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

@Deniv 

Normaal als je de tvbox op de hdmi1 van de tv aansluit, auto tv aanzet in instellingen van tvbox, en EasyLink (HDMI-CEC) in instellingen van je scherm, zouden beide kunnen opstarten, omdat de tv zijn signaal krijgt via de tvbox doormiddel van cec. Heb opgezocht en de tv die je noemt heeft hdmi en EasyLink (HDMI-CEC).

Normaal gezien moet de remote van philips tv het gewoon blijven doen. Je kan je tv niet verder of dieper in standby zetten. Stabdby is standby. Kijk eens of de batterijen nog goed zijn van de ab van philips, of deze nog goed zitten (mss verkeerd tijdens verwisselen?) De remote van de philips of tv gaat niet zomaar zijn vaste code verliezen.

Trek eens voor 10 seconde tvbox uit de stekker en steek weer in, wacht tot ie volledig is opgestart. Probeer eens op de ab van tvbox op de knoppen tvscherm icoon met woord TV in (rechts onder het huisje toets) en op knop 0 (cijfer) 10 seconden lang tesamen in te drukken om je remote van tvbox opnieuw te koppelen met tvbox

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box


@Deniv  schreef:

en anders of er echt geen mogelijkheid is om haar tv via een andere remote aan te schakelen want we zijn nu eenmaal verwend dat we niet meer uit onze zetel hoeven te komen om de tv aan te zetten.


Ja, met een universele afstandsbediening kan je inderdaad televisie en TV-box tegelijk bedienen.

 

0 Likes
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

De batterijen van alle remotes zijn nog goed. Easylink stond al aan.

Ik heb de remote opnieuw gekoppeld, maar het heeft niet geholpen. Het probleem blijft dat de tv wel uit gaat simultaan met de tv box, maar daarna niet meer aangaat.

Daarna ben ik beginnen experimenteren: de afstandsbediening koppelen met tv en box uit, met tv aan en box uit, met box aan en tv uit. ik weet niet meer wat ik allemaal geprobeerd heb, maar op een bepaald moment ging de tv wel aan met de remote van de box (en ook met universele remotes), maar dan ging de box zelf niet meer aan met de remote. Simultaan was dus weer het probleem. Ook de witte 'tv' knop helemaal links boven de afstandsbediening werkte op een bepaald moment, waar die daarvoor niets deed. Maar zowel de box als de tv simultaan laten uit- en aanschakelen is nooit gelukt.

Het spookt een beetje bij die opstelling. Er is natuurlijk altijd een waterkans dat juist nu het infrarood oog van de tv af en toe niet meer reageert wegens defect, maar is dat waarschijnlijk?

 

 
 
 
 
 
 
0 Likes
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

Ik denk dat ik de oorzaak gevonden heb. Het viel mij ineens op dat het rode standby-lichtje van de tv de ene keer brandt na het uitschakelen, en de andere keer niet. En wanneer het niet brandt, lukt het niet om hem met de remote terug aan te zetten. Het lukt dan wel nog met de knop op de tv zelf. De tv schakelt zichzelf dus niet consequent op dezelfde manier uit. De ene keer 'soft', en de andere keer 'hard', en allemaal met de remote van de box. Ik heb daarna eens 10x na elkaar de tv afzonderlijk aan- en uitgeschakeld met de afstandsbediening van de tv zelf. Telkens komt het rode standby-lichtje te branden. Daarna 1x opnieuw met de afstandsbediening van de box, en hup, weer blijft het rode lampje uit bij het uitschakelen van de tv, daar waar het rood hoort te worden. Dat betekent toch dat de er een verschil is tussen het uit-signaal dat de remote van de tv uitstuurt, en het uit-signaal dat de remote van de box uitstuurt? Mocht de remote van de box programmeerbaar zijn als een universele, dan zou ik eens een andere Philips code uitproberen, maar dat gaat dus niet.

Maar ik heb een andere oplossing gevonden. Ze moet de box + tv aanzetten via de rode aan/uitknop, en uitzetten: eerst de tv afzonderlijk via de witte tv-knop links bovenaan, en dan pas de box uitzetten via de rode aan/uitknop. En dan start de tv wél goed op, de volgende keer.

2023-01-09 13_12_27-remote tv box.jpg - XnView MP.png

 

 
Tomby
Experienced Meerweter
Berichten: 88
De vlam zit erin. Al 25 duimen! Goed bezig! Say what?!

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

Ik denk dat je best toch eerst eens de TV-Box afkoppelt en kijkt hoe de TV zich dan gedraagt met de afstandsbedieningen (die van TV zelf of de universele). Daarna TV-box aankoppelen maar terug met diezelfde afstandsbedieningen proberen. En als laatste pas testen met de AB van de TV-Box.

De enige verklaring die ik kan verzinnen voor dit rare gedrag is dat de TV tegelijk reageert op de IR-signalen en op het CEC signaal, waardoor hij ahw aan wil door CEC maar direct weer uit door het IR signaal.

 

EDIT: in het vervolg moet ik eerst nog eens op nieuwe antwoorden checken ipv te posten als mijn antwoord al een tijd open stond :).

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

Als dat werkt voor je, is het een goede fix en werkt alles zoals je wil (buiten is een extra knopje indrukken)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Deniv
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Alles op zijn plek! Dat loopt vlotjes. Handje vol! Goed gevonden!

Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box

Bedankt aan iedereen voor uw bijdrage 😀

Ik ga het hier verder bij laten.

 
 
0 Likes