Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telenet TV-box
Mijn buurvrouw heeft een Philips 32PFL3404/12 tv en vroeg mij om haar nieuwe tv-box te installeren ter vervanging van haar oude decoder. U weet dat de nieuwe Telenet tv-box bij zijn eerste gebruik de compatibiliteit lijkt op te zoeken met je tv, omdat CEC bij oudere tv's niet goed werkt om de tv samen met tv-box aan en uit te zetten. Hoewel er geen uitleg zat bij de tv-box, lijkt het erop dat de afstandsbediening dus 2 signalen stuurt bij aanzetten: een signaal naar de box en een signaal naar de tv. Bij mijn eigen tv lukt dat nu prima (een oudere Sony), maar bij mijn buurvrouw kan je de tv niet aanzetten met de afstandsbediening van de box, maar enkel simultaan uitschakelen. Sterker: de afstandsbediening van haar Philips tv zelf, werkt nu ook niet meer om haar tv aan te zetten, daar waar hij dat net voor de installatie van de tv-box wel nog deed. Het lijkt precies dat de afstandsbediening van de tv-box de tv grondiger uitschakelt dan de oude afstandsbediening van haar tv, waardoor je de tv enkel nog kunt aanzetten met de fysieke knop op de tv zelf.
Mijn vragen: weet iemand of er toch een weg bestaat zodat de tv samen met de box aanschakelt via de remote, en anders of er echt geen mogelijkheid is om haar tv via een andere remote aan te schakelen want we zijn nu eenmaal verwend dat we niet meer uit onze zetel hoeven te komen om de tv aan te zetten.
Dank
Titel gewijzigd door Philippe (mod) | Vorige titel: Philips 32PFL3404/12 niet compatibel met Telent tv-box?
Opgelost! Ga naar oplossing.
- Labels:
-
TV-box