Beantwoorden
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Sinds de update naar versie 4.25 doet mijn tv box vreemd. Ik wil een opname van een serie gaan bekijken.

1)Van zodra ik op play druk duurt het al even tot de aflevering start en het afspelen begint in slow motion zonder klank. Afspelen pauzeren en verdergaan verhelpt dit.

2) Als de aflevering nog zo'n 5 minuten te gaan heeft krijg ik een pop up om de volgende aflevering te bekijken. Gelukkig kan ik hier neen kiezen maar ik zag dit liever niet verschijnen.

3) Na het bekijken van een aflevering en deze gewist te hebben keert de tv box terug naar alle opnames ipv in de lijst van afleveringen te blijven.

Tags (1)
0 Likes
11 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

@Silverwing 

Het heeft niet allemaal te maken met versie 4.25.

Ik heb nog steeds 4.22 en het is hier ook niet goed.(slecht).

Niet alles wat je beschrijft heb ik voor. Het kan dus nog erger.

Melden bij telenet. Misschien reageren ze dan sneller.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Telenet gebeld en zoals gebruikelijk de box gereset. Opnames starten nu terug gewoon,andere problemen bleven en nu duiken er nog andere problemen op. Zo kon ik vanavond een opname plots niet meer verder spoelen en kan ik het volume niet meer regelen met de afstandsbediening van de box.

Volgens mij zit er een beestje in de software, te veel willekeurige problemen die opduiken die niet algemeen zijn. Misschien is het weer tijd om de box te gaan swappen, de levensduur zonder mankementen is minder dan anderhalf jaar. Maar goed dat ik nog nooit de prullen van Telenet gekocht heb.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Afgelopen woensdag een sms van Telenet gekregen dat ze het vervelend vinden dat ik haperingen in beeld heb en andere storingen en dat ze aan mijn probleem werken.

Nu zit ik natuurlijk ook niet stil en heb de tv box zelf naar fabrieksinstellingen teruggezet en zijn gang laten gaan. Ik heb nu terug versie 4.25 en alle problemen behalve punt 3 zijn van de baan.

Niemand die weet hoe die vraag om volgende aflevering (seizoen) te starten weg kan laten?

Ik heb dit vroeger ook eens gehad en weet niet of er toen een update voor geweest is of dat iemand mij een tip hiervoor gegeven had.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Niemand die dit voorheeft (punt 3) of word de vraag niet begrepen??

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

@Silverwing 

Ik herinner mij geen mogelijkheid om die vraag te ontwijken.

Als ik punt 3 in de vraag lees en het goed begrijp: hier keert de tv-box telkens terug naar de lijst van resterende afleveringen na het deleten van een aflevering. Dus niet naar de hoofdlijst.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Neen juist andersom. Je bekijkt een aflevering van een serie die je opgenomen hebt, als je die verwijderd keert de box terug naar alle opnamen ipv in de lijst afleveringen te blijven. Dit is zeer vervelend als je meerdere afleveringen na elkaar wil zien, telkens moet je terug die serie in de lijst van opgenomen programmas gaan zoeken en dan nog de juiste aflevering. Dat is absoluut geen verbetering.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

@Silverwing 

Uw tv-box lijkt af te wijken van het gedrag van de mijne. Hier is de back toets nodig om terug te keren naar de hoofdlijst van de opnames.

Zet uw tv-box eens terug naar fabrieksinstellingen.


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Tv box is met veel moeite teruggezet naar fabrieksinstellingen, blijkbaar was mijn pin code ook naar standaard teruggezet, maar tegen dat ik dat door had heb ik 2x 14 min moeten wachten.

Het resultaat blijft hetzelfde, na het wissen van een aflevering van een serie keer de box terug naar  de hoofdlijst van de opnames. ipv in de lijst met afleveringen te blijven.

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

@Silverwing 

Omdat het niet normaal zou zijn dat uw tv-box anders reageert dan de mijne heb ik nog eens getest.

Als ik een opname delete terwijl deze nog afspeelt, door 2x OK te drukken en te kiezen voor verwijderen, weet ik ook niet echt waar ik uitkom. Bij mijn laatste test kwam ik zonder tussenstappen uit in de live uitzending van de laatst gekozen zender.

Het is dus nog uitzoeken wat je mag/moet doen om op de gewenste plaats uit te komen.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

Uw manier van werken is niet echt de normale manier denk ik en dat je dan rare dingen krijgt is voorspelbaar.

Voor de update  naar 4.25 werkte alles normaal. Indien je toen de back knop gebruikte na het bekijken van een aflevering kwam je in de lijst van afleveringen en bij het wissen van de bekeken aflevering idem. Het is daar waar de box nu naar de algemene lijst van opnames gaat.

Er is weer behoorlijk wat werk aan de winkel bij Telenet.

louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

Problemen met opnames na update naar versie 4.25

@Silverwing 

Wat kan is voor mij normaal. Maar als ik op een bekende plaats kom zou ik ook graag de nakomende plaatsen bij voorbaat willen kennen. Dat is nu, voor mij, niet altijd het geval. We komen er wel maar niet altijd op de verwachte manier.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes