|
25.884
netweters
|
160.554
antwoorden
|
|
21.623
vragen
|
Ik ben overgestapt van Digicorder beneden en Digibox boven naar TV-Box beneden en Telenet TV-app boven via Google Chromecast TV (HD).
Beneden werkt het eigenlijk hetzelfde als met de Digicorder, geen problemen dus.
Boven kijken via de app gaat op zich wel goed, zij het dat de verbinding (WiFi) een paar keer gehaperd heeft. Misschien moet ik dus een netwerkadapter kopen.
Maar waar ik tegenaan loop en waar ik niet goed over nagedacht had, is dat reclame doorspoelen nu niet meer gaat via de afstandsbediening van de Google Chromecast.
Is er een manier om hier iets aan te doen, bv een universele afstandsbediening of is er een andere oplossing?
Een tweede puntje is dat bij sommige zenders de ondertiteling half uit beeld verdwijnt. Je kunt nog wel lezen, maar bv een p wordt een o. Ik mis dus een randje tekst. De tekst is dan ook groter dan bij andere zenders.
Kan ik dit oplossen?
Alvast bedankt!
@CWH schreef:Maar waar ik tegenaan loop en waar ik niet goed over nagedacht had, is dat reclame doorspoelen nu niet meer gaat via de afstandsbediening van de Google Chromecast.
Is er een manier om hier iets aan te doen, bv een universele afstandsbediening of is er een andere oplossing?
Kan je bij een Chromecast met Google TV niet doorspoelen via de pijltjes?
@CWH schreef:Een tweede puntje is dat bij sommige zenders de ondertiteling half uit beeld verdwijnt. Je kunt nog wel lezen, maar bv een p wordt een o. Ik mis dus een randje tekst. De tekst is dan ook groter dan bij andere zenders.
Kijk eens naar de ondertitel instellingen van je Chromecast. Intellingen > Toegankelijkheid > Ondertiteling
Ik heb de Chromecast 4 TV en die afstandsbediening heeft geen pijltjestoetsen.
Ik heb gekeken naar de instellingen die je noemde. Heb 'm ook aangepast van normaal naar klein. Dat ga ik vanavond dus testen.
Als je op de afstandsbediening op de ronde bovenaan rechts duwt spoelt hij toch door 60 sec als je 1 keer drukt
Hou je hem ingedrukt spoel je rap door je ziet dan beeld vanonder veranderen tot waar je moet zijn
Voor de ondertiteling zal je toch eens in de tv moeten zien of de het beeld kan opschuiven naar boven