Beantwoorden
Nico6
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
Follow the reader, reader! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Ik heb deze week mijn Tv box ontvangen en geinstalleerd , de digicorder ( 4 jaar oud ) kan ik houden mits betaling 50 euro restwaarde of inleveren/opsturen en dan krijg ik mijn 50 euro terug .

Wat zouden jullie doe de digicorder behouden of toch inleveren ?

Ik hoor het graag ,

ps; digicorder had iets beter beeld dan de Tv box of droom ik ...

Titel gewijzigd door Yince (mod) | Vorige titel: digicorder houden of inleveren?  

0 Likes
19 reacties

Restwaarde digicorder, toch behouden?

De commerciële strategie én TV-box is bedacht door Liberty Global. Telenet voert gewoon uit, net zoals Ziggo in Nederland of Virgin Media in Groot-Brittanië dat ook doen.

Ik weet niet wat je wil bewijzen, maar perfect functionerende toestellen uitschakelen vind ik niet normaal.

Dat is zeker geen toeval, de bedrijfsprocessen zijn speciaal zo ontworpen.

flip1953
Experienced Allesweter
Berichten: 1615
Champagne, lezer van het jaar! Hallo zeg! Wat weet jij niet? Applaus voor jezelf! Straf. Héél straf!

Restwaarde digicorder, toch behouden?


@Master-Magic  schreef:

@Ex-Netweter dat systeem was er al sinds de tv box in test was, je kon toen al geen 2 systemen naast elkaar gebruiken op hetzelfde adres, er was toen nog geen commerciële strategie omdat het niet door iedereen kon getest worden.


Ik ben het volledig eens met @Ex-Netweter 

Geen idee waarom jullie dat altijd zo afbreken, en zo defensief iedere kritiek proberen te weerleggen 😫

In het begin van de TV-Box gaven ze als reden altijd dat dit verschillende "platformen" waren. Nu hebben ze alles toch verhuisd naar één platform?

Maar ... zelfs indien de digicorder "niet compatibel" zou zijn met de TV-Box, dan nog zou Telenet het interactieve gedeelte van de Digicorder/Digibox apart kunnen uitschakelen. Dan zouden de klanten hun oude digicorders/digiboxen nog altijd kunnen gebruiken om de (versleutelde) zenders van het basisaanbod te kunnen ontvangen (zoals de gebruikers van TV met een kaartje), en hun opgenomen programma's kunnen bekijken. Hiervoor is geen "platform" nodig 🤔.

Nu wordt bij het "deactiveren" niet alleen de interactiviteit uitgeschakeld (op basis van MAC adres), maar ook het decoder gedeelte (CI+ versleuteling).

Dus wat @Ex-Netweter zegt: ik vind het ook niet normaal dat nog perfect werkende toestellen uitgeschakeld worden.

PS

Oude digiboxen / digicorders zouden ook nog perfect kunnen dienen voor het ontvnagen van het niet-versleuteld aanbod (Compact Signaal) of als radiotuner (zoals de Vistron). Maar Telenet verhindert dat ook, want je kan met een oude digibox/digicorder geen zenders zoeken op het Compact Signaal (290MHz/netwerk-id32) 😖

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Daar heb je gelijk in een goed werkend toestel waar Compact Signaal kan op gezetten zou moeten kunnen

We denken dat de toestellen gemaakt zijn tegen een zeer lagere prijs maar dat er elk jaar per gebruikt toestel nog een bijdrage naar de fabrikant gaat

en de fabrikant steekt goede spullen in het toestel dan gaat het toestel langer mee en brengt hem meer op langere termijn

Het viel ons wel op als je een toestel maand niet meer gebruikte word het automatisch gedeactiveerd

thomasdb
Experienced Veelweter
Berichten: 243
Lezersgoud. Respect! Topicvreter! BINGO! De volle 100!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

je kan hem verkopen aan famlie of vrienden dewelke nog een corder gebruiken en deze hebben dan een extra toestel zonder huur nadat telenet het op hun adres activeert

luc55
Professional Allesweter
Berichten: 2720
Vraagbaakkampioen! PS: 2500 posts. Indrukwekkend! De slimste mens? Dat ben jij. GP, kort voor Giga Poster!

Restwaarde digicorder, toch behouden?

Ook zaken dat op de harde schijf staan die ze willen bij houden om ze later nog eens terug te zien

0 Likes