Beantwoorden
Goossens
Freshman Weetjesweter
Berichten: 10
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Handje vol! Netjes!

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Na enige tijd wat spelen met de nieuwe tv box ben ik voor 99% tevreden . Echter vind ik 2 zaken lastig , 1 de samenwerking tussen al de componenten verloopt voor 60% van de tijd mis bij het opzetten af afzetten van de tv . Bv alles uit blijft bv de tv aan waardoor die op zijn beurt door de cec de reveiver terug in gang trekt in die op zijn beurt weer de tv box . Gevolg fristraties vooral bij mijn vrouw aangezien zij dan niet meer weet wat ze moet doen . Dus de afstandsbediening is heeeeel snel terug vervangen door onze goede getrouwe harmony touche Ultimate . Nr 2 is hier al veel aangegeven , waarom kan je zelf je zenders niet meer nummeren , en dan vooral als je al je fzvo zenders hebt ingesteld waarom krijg ik u de tv gids dan nog steeds al de zenders te zien die ik helemaal niet gevraagd heb . Voor de rest ben ik zeer tevreden , de dolby surround ondersteuning werkt prima zelfs met mijn 7.2.2 opstelling , 4k hdr met netflix werkt ook perfect en over de snelheid heb ik ook zeker geen klagen ! Top 

24 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Maar één tip die bij mij geholpen heeft: steeds met rode knop alles op en af zetten. Blijft TV opstaan dan met Tv knopje werken of stopcontact.

Na enkele keren ging bij mij TV ook uit met rode knop..alles ok.

 

Drie dagen later heb ik dat nog een keer moeten doen...

Tags (1)
0 Likes
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Zelfde (soortgelijk) probleem hier.  Zelfs nog iets vervelender.  De IR van andere apparaten (afstandbediening) laat de Digibox opstarten en door de CEC neemt deze terug het kanaal van de TV over.  Oplossing:  De Digibox laten aanstaan en niet uitzetten als ik bijvoorbeeld Apple TV of een DVD wil zien!

 

Test maar eens uit. 

Als ik mijn Yamaha receiver aanzet met het radio commando (originele afstandbediening), gaat de Digibox ook aan.  Dit is niet het geval als ik de digibox ga afschermen (en het IR signaal blokeer).

Ik kan dit zelfs met een oude videorecorder afstandbediening 🙂

De reden om goed te testen.  Zeker doorgeven aan de helpdesk op 015/334488

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Misschien wel nuttig om onderscheid te maken tussen de Digibox en de TV-box die nu beproefd wordt.

De daarbij horende nieuwe afstandsbediening zend geen IR uit.

0 Likes
ppeter
Freshman Meerweter
Berichten: 61
Goed bezig! π-DAY! Say what?! YEAH! CAPSLOCK DAY!

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

De AB van de tv-box werkt idd via RF!

Dus als de andere toestellen ongewild aan/uit gaan, dan gebeurd dit via CEC?

Iets met passie voor beeld en geluid.
Movie - Serie - Concert - Music
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Theo2@ppeter

 

De TV-box die we nu testen, kan IR signalen ontvangen.  De enige manier om compatibel te blijven met universele afstandbedieningen.  De afstandsbediening daarentegen werkt op RF en CEC via HDMI en kan ook IR versturen!

 

Het probleem is, dat de TV-box (ik heb er 2 en kan dus goed genoeg testen, binnenkort zelfs 3) aangaat als reactie op een IR signaal van een andere afstandbediening.  En door de CEC sturing over HDMI gaat je TV aan en naar die betreffende aangesloten input.

 

Bij gebruik van de afstandsbediening van:

Yamaha versterker, LG Blu-ray, Apple TV (gen3), mediaplayer (Kodi), ... gaat binnen de 10 sec de TV-box aan en nadien de TV en zet hij zich op HDMI1.

 

Tijdelijke oplossing: TV-box laten aanstaan. Of de IR ontvanger van de TV-box blokkeren door er iets voor te zetten.

 

Telenet is op de hoogte hiervan en als ik andere testers mag geloven een probleem sinds de laatste update.

 

 

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@ppeter @Goossens @mcasteels1 @Theo2 Peter juist om die reden heb ik de sec op tv uitgezet, heb ik al enkele keren vermeld ook op andere topics, maar blijkbaar hechten vele er geen geloof aan omdat ze er vanuit gaan dat de tv box ook sec is.

Jos

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1 dat probleem was er al eerder, daarom dat ik mijn receiver niet gekoppeld had aan afstandbediening tv box, en ook de sec functies uitgeschakeld tv enz. maar het zal er ook mee te maken hebben welk merk toestellen enz, momenteel is mijn enige probleem waar ik moet op letten, en dat is wanneer mij tv opstaat en ik zet dan de tv box aan mijn tv uit gaat, (daar is RF de oorzaak van) dat de tv opstaat gebeurt wanneer ik bv op de pc werk die de tv gebruikt als scherm, zoals u zegt zou een oplossing zijn de tv box niet uitzetten, maar ja dan verbruikt die weer stroom, dus ik hou het zoals ik nu bezig ben.

Jos

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal


@mcasteels1@  schreef:

@Theo2@ppeter

 

De TV-box die we nu testen, kan IR signalen ontvangen.  De enige manier om compatibel te blijven met universele afstandbedieningen.  De afstandsbediening daarentegen werkt op FR en CEC via HDMI en kan ook IR versturen!

 


Dat is nieuw voor mij dat wist ik niet. Dus de linker TV toets schakelt alleen deTV aan via IR waarschijnlijk, zonder dat box opstaat.

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Theo2 @ppeter Peter nu word het pas echt verwarrend, de tv box werkt met RF, maar de uitleg van @mcasteels1 zegt iets heel anders en over welke afstandbediening heeft hij het de universele of die van de tv box.

De TV-box die we nu testen, kan IR signalen ontvangen.  De enige manier om compatibel te blijven met universele afstandbedieningen.  De afstandsbediening daarentegen werkt op FR en CEC via HDMI en kan ook IR versturen!

 

Dat is nieuw voor mij dat wist ik niet. Dus de linker TV toets schakelt alleen deTV aan via IR waarschijnlijk, zonder dat box opstaat.

 
 
0 Likes

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@ppeter @mcasteels1 @Theo2  ik heb dit even opgevist op internet van FR is er geen sprake

Een RF afstandsbediening hoef je niet te richten naar je apparatuur om deze te bedienen. Een IR afstandsbediening moet je wel richten naar je toestel. Dat is al een belangrijk onderscheid. Maar hoe kun je nu eenvoudig het verschil zien? Want met het blote oog kun je deze signalen niet zien.

IR is dus infra rood en RF radio frekwencie, zo ver ben ik, ik heb even getest richt ik de afstandbediening ( tv box) niet op de tv gaat die ook niet mee aan of uit zowel met de lingse als de rechtse aan en uit knop, dus dan ga ik er van uit dat mijn tv ook zowel RF en IR heeft, want als ik nu de afstandbediening van de tv niet richt op de tv gaat hij wel aan en uit dus dat is RF sinjaal. en omdat ik voorheen ook sec had opstaan dat er van alles gebeurde wat niet klopt. nu heb ik nog iets geprobeerd ik heb iets voor het IR oog van de tv gezet, mijn tv aan gezet met afstandbediening tv en dan de tv box aan, en nu gaat de tv niet uit als ik de tv box aan zet, wat voorheen wel gebeurde, dus ik ga zoeken of ik het IR oog op de tv kan uitzetten zodat hij alleen RF gebruikt, en anders plak ik er ne plakker op.

Jos

0 Likes
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

Testen en spelen en dan kom je veel te weten.  Smiley Erg vrolijk

En stuk voor stuk je problemen uitzoeken.

 

0 Likes
mcasteels1
Experienced Meerweter
Berichten: 85
Smile! Al 25 duimen! Goed bezig! Verander-je-wachtwoord-dag

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@Ex-Netweter, @Theo2@ppeter

 

Even verduidelijken.

De nieuwe TV-Box werkt standaard op RF met de bijgeleverde afstandbediening.

De nieuwe TV-Box heeft een IR oog, hiermee kan ik hem bedienen met een universele afstandbediening, een Logitech Harmony Elite, ingesteld op een UPC TV-box, de Telenet TV-Box is nog niet gekend bij Logitech

 

De afstandbediening van de nieuwe TV-Box zend ook IR signalen uit, om gedeeltelijk je TV te sturen.  Hoeft niet hij kan ook afhankelijk van je TV deze sturen vie CEC over HDMI en dan via de TV-Box over RF.

 

Het vervelende probleem dat ik ook heb gevonden is dat de TV-Box op andere IR signalen gaat reageren van andere toestellen/afstandbedieningen.  Als hij uit staat gaat hij plots aan, en gaat de TV “sturen” door die CEC.

 

Voorbeeld:

1. Ik zet mijn versterker aan en kies de radiofunctie.  En plots gaat de TV-Box aan, deze zet de TV aan op HDMI1.  Ik zet de TV en de box uit.  Maar als ik dan de versterker uitzet (of volume ga regelen) gaat alles terug aan.  Idem met de Apple TV.

 

Enige oplossing: zorgen dat de TV-Box geen IR kan ontvangen, of hem gewoon aanlaten.  Beiden zijn niet echt een permanente oplossing wel een tijdelijke.

 

PS: ik gebruik vooral mijn universele afstandbediening en heb getest met alle andere afstandbedieningen (Yamaha Versterker, LG Blu-ray, Android TV-box met Kodi, Apple TV3, de oude Telenet Digibox afstandbediening, ...) in huis.  En op 2 TV-boxen in andere ruimtes.

Ex-Netweter
 

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1 ja de tv nieuw de box nieuw, maar ik ben blij dat ik de oorzaak gevonden heb waarom mijn tv uit ging als ik de tv box opzet.

Jos

0 Likes

Samenwerking tv box tv receiver niet optimaal

@mcasteels1, ik heb nog wel 1 ding dat ik niet vind, soms gaat het geluid ineens harder en ik kom nergens aan, ik begon al aan mijn gehoor te twijfelen, kan natuurlijk aan de zender liggen dat daar iets fout zit.

Jos

0 Likes