De Netweters
annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Samsung 65Q90T : motion stuttering bij 50Hz content

Beantwoorden
wackowizzard
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Je eerste full page! Primeur! Follow the reader, reader!

Ik heb net een Samsung 65Q90T aangeschaft.

 

Het issue is de motion handling: heel veel opvallende stuttering bij het bekijken van 50p of 50Hz content (zoals alles via de Telenet tv box).

Zoals je kan lezen ben ik niet de enige :
https://www.avforums.com/threads/samsung-2020-qled-series-tv-motion-judder-stutter-frame-rate-firmwa...


https://us.community.samsung.com/t5/4k-8k-and-Other-TVs/Samsung-2020-T-Series-TV-Motion-Judder-Stutt...

 

Ervaart iemand dit ook?

 

Ik heb al vanalles qua instellingen geprobeerd maar zonder soelaas.

 

Bedankt voor enige tips.

Tags (1)
0 Likes
Beantwoorden
5 reacties
VoodooKing
Professional Veelweter
Berichten: 444
Happy New Year! Lees je nog iets anders? ;-) It's your fourth party! De race is begonnen!

Ik heb al eens iemand geholpen met dit probleem.

Kijk hier eens:

https://www.netweters.be/t5/Hardware-instellingen/Samsung-Qled-beeld-hapert/m-p/61472#M6941

0 Likes
Beantwoorden
wackowizzard
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Je eerste full page! Primeur! Follow the reader, reader!

Een goede tip maar brengt jammer genoeg niet het gewenste effect met zich mee.

 

Het instellen van de tv-box op 1080i is op zich wel beter lijkt me, omdat de 4k upscaling van de tv het dan overneemt wat beter zou moeten zijn. 

Zou een andere HDMI kabel een positief effect hebben? Alhoewel ik denk dat de meegeleverde HDMI 2.0 kabel bij de Telenet tv-box van goede kwaliteit is. Of heeft dit sowieso niets te maken met de motion handling van de tv.

Het probleem ligt vooral bij het verschil in refresh rate van de 50Hz/50p content die de tv-box doorgeeft aan de televisie die een refresh rate heeft van 120Hz.

Zoals je kan lezen op bovengenoemde fora, ben ik zeker en vast niet alleen en lijkt dit een groot probleem te worden voor Samsung als dit niet snel wordt aangepakt. 

 

Ik sta ook al in contact met de Belgische en UK afdeling van Samsung. Nuttige info zal ik hier ook updaten.

Maar kan Telenet langs zijn kant geen tips/oplossing bedenken, want blijkbaar is het bij 60Hz content geen probleem (zoals in the USA). Ik denk dat de verhouding tussen 60 en 120 makkelijker te behandelen is qua motion handling.

0 Likes
Beantwoorden
VoodooKing
Professional Veelweter
Berichten: 444
Happy New Year! Lees je nog iets anders? ;-) It's your fourth party! De race is begonnen!

@wackowizzard 

Een andere kabel zal zeker niet helpen als je de bijgeleverde kabel van de TV-box gebruikt.

Heb je op de TV-box de instelling bij beeld en geluid "beelden per seconde" geprobeerd op "Aan" te zetten? Anders is het wachten op een nieuwe firmware van Samsung. Zorg dan dat het automatisch updaten van de firmware aan staat op je TV.

0 Likes
Beantwoorden
Suzy
Community Manager
Berichten: 3460
Happy New Year! It's your fifth party! De gouden postveer is voor jou Netweters’ orakel!

@wackowizzard iemand van de TV engineers bij Telenet had jouw topic toevallig gelezen en heeft dit bij Samsung nagevraagd. Samsung liet weten dat dit een issue was met de laatste firmware versie, had blijkbaar te maken met motion judder op 1080i content. 


De oplossing? Jouw toestel voorzien van de laatste firmware: T-NKMDEUC_1403.1. 

Succes. 😉


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.pngSuzy | Community Manager

Without music, life would be a mistake. - Nietzsche

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Beantwoorden
wackowizzard
Freshman Weetjesweter
Berichten: 12
A born reader! Je eerste full page! Primeur! Follow the reader, reader!

Bedankt @Suzy, maar mijn toestel zit al op die firmware versie. 

Ik heb contact met Samsung gehad en ze zijn op de hoogte van het probleem maar ze zeggen ook :

 

"You may separately contact the cable provider so that they can check on the cable box."

Dus is er zeker geen probleem met de TV-box en de connectie met de Samsung Q90T ? 
Ik heb al alle instellingen op de TV-box uitgeprobeerd zonder verbetering.

0 Likes
Beantwoorden