Gelukkig Nieuwjaar!

Onze beste wensen voor iedereen! Hier blikken we even terug naar het afgelopen jaar en kijken we vooral ook uit naar een fantastisch 2026 met jullie op De Netweters.
Beantwoorden
VincentDB
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

Samsung TV geen HDMI signaal (meer) van TV BOX IP

Goedemiddag, na enkele dagen van alles te proberen proberen, meerdere gesprekken met Telenet support én een nieuwe TV Box IP krijg ik nog steeds geen beeld op mijn Samsung TV. Hopelijk kan iemand op dit forum meer raad brengen.

De situatie
Een 3-tal weken geleden ontving ik van Telenet de nieuwe Telenet TV Box (IP). Ik sloot deze aan volgens de instructies op mijn Samsung QE55Q7FNA (met One Connect Box) zonder enig probleem en keek vervolgens anderhalve week tv.

Sinds afgelopen zaterdag zijn we verhuist naar een nieuwe woning. Ons internet & tv abonnement werden overgezet naar deze nieuwe woning via de technieker die langs kwam en ik kon onze producten actief zien op de nieuwe woning in mijn Telenet profiel.
Het internet werkte meteen, de TV box lag op dat moment nog in de oude woning dus kon ik op moment zelf niet testen. Pas s’avonds toen alles in de nieuwe woning stond merkte ik op dat de TV Box niet werkte. Althans, de TV Box kon opgestart worden waar werd niet herkent door de TV (geen signaal op de juiste HDMI poort). Ik heb toen alle gebruikelijke protocols geprobeerd, zowel TV als TV Box gereset, meerdere malen. Verschillende HDMI poorten & kabels geprobeerd maar niks hielp. Omdat deze exacte toestellen enkele dagen ervoor wel nog met elkaar werkten dacht ik dat misschien de hdmi poort op de TV box stuk was. Ik liet dit weten aan Telenet en kon gisteren een nieuwe TV Box IP ophalen.

Jammergenoeg gaf deze exact hetzelfde probleem. Het is te zeggen, de TV herkent de TV Box heel kort. Ik zie het zwarte opstartscherm, kort het Telenet logo maar dan verdwijnt alles en geeft de TV het bekende ‘no input’ beeld. Ik heb de TV Box ook aangesloten op een beamer, en daar werkt hij wel … Het lijkt dus een probleem TV Box <-> Samsung te zijn maar ik vind het zo vreemd dat dit 2 weken geleden perfect werkte. Ik kreeg van Telenet de bevestiging deze morgen dat er sinds dien ook geen updates gepusht zijn. Iemand die nog opties ziet om dit toch (opnieuw) werkende te krijgen?

Alvast bedankt 😊

Extra input

• Ik heb alle HDMI poorten op de One Connect Box getest met een ander toestel en dit gaf perfect beeld, de HDMI poorten op de TV werken dus.
  • HDMI UHD Color staat aan voor alle HDMI poorten op de TV

Toestellen

• TV: Samsung QE55Q7FNA met One Connect Box
  • Modem: F@ST3896LG-TN
  • TV box: Telenet TV Box - IP (rechtstreeks met UTP kabel aangesloten op modem)
4 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@VincentDB mogelijks is de tv box niet meer actief door de verhuis en moet deze nog een update krijgen om op je nieuwe adres weer actief te zijn.

best eens bellen met telenet om deze nog eens te laten heractiveren op je nieuwe adres.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Fiber: 8500/2400
VincentDB
Freshman Beetjesweter
En we zijn vertrokken! De kop is eraf!

@Master-Magic De tv box is zeker actief, bij de support zien ze ook dat hij correct aangesloten is en actief is. Hij speelt ook perfect op een ander toestel zoals m'n beamer bijvoorbeeld, maar bij mijn Samsung TV geeft hij 'no signal' aan.

Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Dat verdient een trofee! Organisatietalent!

@VincentDB ah ok als die op een beamer speelt dan is die idd actief, probeer eens in de samsung tv de Connect box uit te zetten, kan zijn dat die de hdmi versie niet ondersteund of de beeldinstelling op de tv box te hoog staat en je tv dat niet ondersteund.

heb eens je type van tv opgezocht, het lijkt een buitenlands model te zijn, misschien dat dit er mee te maken heeft dat er problemen zijn.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Janneke_Dust
Experienced Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 Vraagbaakkampioen!

zet de TV en de ip-box eens zonder spanning en sluit de HDMI kabel aan.

Zet dan de TV onder spanning (niet inschakelen). Zet de IP-box onder spanning.

Schakel nu de IP-box aan met de AB.

Nu zou de IP-box en de TV moeten inschakelen en normaal spelen.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.