Beantwoorden
LaurentB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Samsung one remote koppelen met TV-box

Ik heb pas een nieuwe Samsung tv (q80t) met soundbar (q70t) gekocht. Gisteren zijn ze Telenet komen installeren en activeren, maar ik kan de Samsung one remote van mijn tv niet instellen voor de Telenet tv box. Wanneer hij vraagt om de test te doen met up en down werkt het niet. 

 

Ik heb ook al geprobeerd om het handmatig in te stellen met merk Arris en productcode DCX960, maar dat doet ook niets. 

 

Heeft iemand een idee aub?

Tags (1)
0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

Samsung one remote koppelen met TV-box

@LaurentB1 

Probeer eens UPC Mediabox  in plaats van Arris DCX960.

LaurentB1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken! It's your first party!

Samsung one remote koppelen met TV-box

@Ex-Netweter ik zie nergens UPC Mediabox staan. Niet bij provider of bij merk. Waar vind ik die?

0 Likes
Ex-Netweter
 

Samsung one remote koppelen met TV-box

Rik82
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Samsung one remote koppelen met TV-box

Ook hier is de UPC mediabox niet vindbaar

(Samsung frame UE55LS003)

Tags (1)
0 Likes
Rik82
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Netjes! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! It's your first party!

Samsung one remote koppelen met TV-box

Hier is het wel gelukt met de pace dcr7111 👍

0 Likes
Roel-M
Freshman Weetjesweter
Berichten: 14
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Samsung one remote koppelen met TV-box

Indien er zich nog problemen voordoen:

In mijn opstelling zijn de one-connect box en de TV-box samen in 1 kast geplaatst. Weliswaar in verschillende compartimenten, afgescheiden door een houten plank. Ik had ook problemen met instellen van de smart afstandsbediening als universal remote. Na (lang) zoeken, ben ik erachter gekomen dat de one-connect box van recentere Samsung toestellen blijkbaar een ingebouwde IR versterker heeft (vroeger kon je die apart bijkopen en aansluiten op de one-connect box, maar op de nieuwere is die aansluiting er niet mee). De aansturing van de TV-box werkt ook op IR. Probleem is, dat wanneer beide niet fysiek voldoende dicht bij elkaar staan, het signaal van de one-connect niet tot aan de TV-box geraakt. Mits wat reorganisatie in mijn kast, waarbij het signaal van de one-connect box wel tot aan de TV-box geraakt, heb ik dit in orde gekregen en werkt mijn smart afstandsbediening van Samsung perfect op de TV-box (via normale instellingen: telenet als provider en DCX960 als toestel).

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Samsung one remote koppelen met TV-box

@Roel-M let op, jij spreekt van het type dat V1 is, de V2 is van Humax met 2008C als type, er is verschil in beide, dit ter info.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes