Beantwoorden
tan90000
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Primeur! Pageturner! It's your third party! It's your second party!

Scart aansluiting op TV-box?

Hallo iedereen,

 

Kan iemand mij zeggen of er een kabel in het doos verleend met de tv-box is met een grote vierkante fiche SCART voor de oude tv's?

10 reacties
rikske6122
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! Say what?! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Scart aansluiting op TV-box?

Nee enkel HDMI  aansluiting voor de nieuwe tv box 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Scart aansluiting op TV-box?

Als ik het niet verkeerd voor heb, dan bestaan er scart naar HDMI adapters in de handel.Smiley Vrolijk

Never trust in Dust
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!
0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scart aansluiting op TV-box?


@Domi1963  schreef:

Deze bvb:

 

https://www.bol.com/nl/p/coretek-scart-naar-hdmi-converter/9200000082705364/?country=BE&Referrer=ADV...


Hier staat duidelijk scart naar hdmi en niet hdmi naar scart. 

Van scart naar hdmi zul je genoeg kabels vinden. Maar deze kabels kunnen niet gebruikt worden voor hdmi naar scart. 

Zelfs al vind   je kabels van hdmi naar scart, durf ik eraan te twijfelen dat het zal werken. Dit heeft alles te maken met de beveiliging ingebouwd in hdmi. 

Het staat u altijd vrij om het toch te proberen. Technisch kan een scart een HD beeld geven. Maar qua beveiliging haalt scart een dikke nul, hetgeen helemaal niet kan gezegd worden van hdmi.

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Scart aansluiting op TV-box?

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Scart aansluiting op TV-box?

En als dat nog niet mocht lukken, dan zie ik geen andere optie dan een moderner TV toestel aan te schaffen.Alles evolueert in de tijd. Iets technisch ultra modern combineren met een oude doos staat vaak voor compatibiliteits problemen. Ik heb 2 TV’s van nog geen 2 jaar oud en heb deze problemen dan ook niet. De digicorder was plug & play aansluiten en werkt goed. Het zelfde geld voor de digibox.Smiley Erg vrolijk

Never trust in Dust
0 Likes
rikske6122
Professional Weetjesweter
Berichten: 29
π-DAY! Say what?! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar?

Scart aansluiting op TV-box?

Inderdaad met deze HDMI naar SCART zal het wel lukken heb dit ook voor met mijn oudere dvd speler enkel scart , maar verwacht geen te grote  goede beeldkwaliteit . zou beter zijn met nieuwe tv aan te schaffen .....

janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Scart aansluiting op TV-box?


@Domi1963  schreef:

knip

https://www.onlinekabelshop.nl/hdmi-naar-scart-converter?channable=e36242.NDM0Mjk&gclid=CjwKCAjw1dzk...


Ik weet niet of je op die site ook gekeken hebt wat er staat onder 'geschikt voor'. 

Je kan altijd eens aan de verkoper vragen of dit wel werkt met een set top box zoals die van Ziggo (als het met het Nederlandse Ziggo werkt is de kans groot dat het voor Telenet ook werkt). Doe dit via het contactformulier (link hiervan staat gans bovenaan hun pagina).

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Scart aansluiting op TV-box?

@janne_man : idd had ik het ook gelezen dat settop boxen er niet tussen staan. Ik zal het even vragen. En zoals ik en @rikske6122  zeiden, zou de beste oplossing zijn om een modernere TV aan te schaffen. Want wat ook op de site staat, is dat de beeldkwaliteit afhangt van de ondersteuning van het TV toestel.

 

EDIT: ik heb de vraag gesteld en wacht op antwoord.

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

Scart aansluiting op TV-box?

@janne_man : zie hier het antwoord van de kabelshop op mijn vraag of deze converter ook geschikt is voor een settopbox mee aan te sluiten:

31495325-0C39-4B0C-A2D1-92F1B79EFD31.png

 

Never trust in Dust