Beantwoorden
strop47
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesclubje starten? It's your fifth party! It's your fourth party! Pageturner!

Scart-verbinding tv-box (DCX960) naar dvd-recorder

Vorige week de nieuwe TV-box (DCX960) geïnstalleerd. Vandaag een verbinding gemaakt van de (ronde) scart-uitgang op de tv-box naar mijn Panasonic dvd-recorder omdat ik af en toe een of andere uitzending of opgenomen uitzending wil overzetten of opnemen op recorder. Wat blijkt? Beeld is goed (analoog natuurlijk) maar heb een geronk (rumble) op de klank die ook hoorbaar op de opname. Ik dacht de goede kabel te hebben gebruikt. Deze dus

 

https://www.conrad.be/nl/p/speaka-professional-din-aansluiting-scart-av-aansluitkabel-1x-mini-din-st...

 

Hoe geraak ik van dat geronk af. Verkeerde kabel gebruikt? Kabel slecht afgeschermd? Wie helpt me.

0 Likes
2 reacties
Arnie
Professional Allesweter
Berichten: 1750
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

Scart-verbinding tv-box (DCX960) naar dvd-recorder

De nieuwe TV-Box is niet de Arris DCX960, maar de Humax 2008C-STB-TN.

De DCX960 is nog de "oude" TV-box (V1). De nieuwe V2 versie heeft geen mini scart meer.

 

Los daarvan heb je natuurlijk de juiste box wanneer je scart wilt gebruiken. Ik heb zelf al de V2 versie, dus kan heaas verder niet echt behulpzaam zijn. Zijn er in het TV-box menu wellicht instellingen voor audio via scart?

 


   Arnie | Krak
   Meten is weten. Gissen is missen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ex-Netweter
 

Scart-verbinding tv-box (DCX960) naar dvd-recorder

Ja, vervelend. Die kabel zal de signalen niet correct overbrengen.

Die ronde mini-SCART op de Telenet TV-box is niet gestandaardiseerd.

 

Telenet zal moeten aangeven waar een compatibele kabel kan aangekocht worden of zelf een kabel ter beschikking moeten stellen.

 

De specificatie van deze mini-SCART uitgang is ondertussen wel gedocumenteerd door doe-het-zelvers.

https://providerforum.nl/topics/scart-connector-pin-out-mediabox-next.93356/page-2