|
26.912
netweters
|
167.176
antwoorden
|
|
22.423
vragen
|
Sinds 18 september werkt Chromecast vanuit de Telenet TV-app niet meer op Android-telefoons. Mijn Samsung S23 Ultra en de Oppo van mijn zoon hebben hetzelfde probleem. De Chromecast wordt gevonden en er verschijnt “Klaar om te casten”, maar daarna valt het terug naar het Chromecast-testbeeld. YouTube werkt wel. Een Samsung-tablet en een iPhone kunnen met dezelfde Chromecast wél probleemloos Telenet TV casten. We wonen in Málaga, Spanje. De Android-app is versie 5.29.14907. Cache wissen heeft slechts tijdelijk geholpen. Kunnen jullie controleren of er een probleem is met de huidige Android-versie van de Telenet TV-app/Chromecast?
@JA_nos01 Hoe verbind je met alle toestellen, is dat allemaal met hetzelfde wifi kanaal of enkele via vaste utp kabel en de rest wifi??
soms kunnen IP problemen in het buitenland voorkomen door een ban van een IP adres, check ook zeker of er geen vpn aan staat op de toestellen wat niet werken.
en niet alle programma’s kan je in het buitenland kijken als ze zien dat je al een tijdje in het buitenland zit.
Is het een externe Chromecast, of een ingebouwde in de TV?
Zelf heb ik hetzelfde probleem, maar dan met het streamen naar mijn TitanOS TV (o.a. Philips). Ik los het op door een andere CC aan mijn TV te koppelen, waarmee het dan wel werkt.
Ik heb geen Telenet-TV app, maar wel de playsports app.
Hier zelfde probleem. Voorlopig kijk ik nu via de Telenet TV website en cast met de laptop. Dat werkt prima.
Nadat de verbinding met Chromecast gemaakt is met laptop kan ik wel weer de Telenet TV app op tablet en smartphone gebruiken. Dit gaat een hele tijd goed maar valt dan terug weg...
Alle andere apps, VRTmax, VTMgo, Play enz... werken normaal en kan ik zonder problemen casten.