Beantwoorden
Samvh1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sonos Beam + beamer + Telenet TV-box : audio

Hallo, 

 

Graag wil ik een Sonos Beam aansluiten op de Telenet TV-box. Wij hebben geen TV-toestel en werken met een beamer. De beamer heeft geen HDMI-ARC of optische uitgang. Vandaar dat ik de Telenet TV-Box rechtstreeks wil aansluiten op de Sonos Beam.

 

Echter heb ik van Sonos te horen gekregen dat de Sonos Beam enkel Dolby Digital en PCM kan ontvangen als audio signalen.

 

Dit is de opstelling voor de audio: 

Telenet TV-box Optische uitgang > Sonos optical audio adapter > HDMI-kabel > Sonos Beam

 

Kunnen jullie aangeven welke audio signalen ik via de Telenet TV-Box kan sturen? Op netweters vind ik terug dat bij het gebruik van de Netflix app je enkel Dolby Digital Plus kan uitsturen, dit wordt dan automatisch omgezet naar Stereo bij de Sonos Beam. Wel een beetje jammer dan van de dure investering. Klopt dit?

 

Is er een manier op via de Telenet TV-box alle audio output rechtstreeks via de optische uitgang te laten verlopen en dit via Dolby Digital (dus niet Dolby Digital Plus)?

 

gr,

Sam

 

Tags (1)
0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Sonos Beam + beamer + Telenet TV-box : audio

Hey @Samvh1 ,

 

Je hebt een heel specifieke setup.  Ik zou je aanraden om je vraag ook uit te zeggen op het community forum van Ziggo, de Nederlandse tegenhanger van Telenet, die de TV box onder de naam Next verdeelt.  De Next is er al veel meer verspreid dan hier in België, dus heb je denk ik meer kans op respons daar.  Ik kan me vergissen natuurlijk 😉

https://community.ziggo.nl/mediabox-next-239

 

 


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Samvh1
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf! En we zijn vertrokken! Hi there!

Sonos Beam + beamer + Telenet TV-box : audio

Hallo @Steven-E ,

 

Ik ben eens gaan zoeken op het Ziggo Community forum. Blijkbaar is er een groeiende groep gebruikers die het Sonos systeem willen combineren met de TV-box (al dan niet met een beamer). Echter zijn er ook daar veel problemen met de audio van zodra je de TV-box direct op het Sonos systeem wil installeren. Ziggo geeft aan bezig te zijn met het probleem, maar kan niet inschatten wanneer ze het oplossen. 

 

Kan dit eventueel een oplossing zijn?

https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/

 

Groeten,

Sam

0 Likes
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2589
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

Sonos Beam + beamer + Telenet TV-box : audio


@Samvh1  schreef:

Kan dit eventueel een oplossing zijn?

https://www.hdfury.com/product/4k-arcana-18gbps/


Geen idee, het proberen waard, als je de optie zou hebben om het terug te sturen als het niet zou werken.  Ik vrees dat je een beetje met een moeilijke setup zit: geen digital out of HDMI ARC op beamer, en een soundbar die niet helemaal mee is met de laatste standaarden.

De nieuwe Sonos ARC ondersteunt wel Dolby Digital Plus (en Atmos) trouwens 😉


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.