Beantwoorden
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

Hallo allemaal,

na jaren tv gekeken te hebben via  satelliet en na de derde ontvanger die stuk gegaan is zijn wij overgestapt naar de  tv box.

dus sinds zaterdag 15/01 zijn we in het bezit van een tv box.

na deze aangesloten en opgestart te hebben blijkt dat bepaalde zenders niet werken of blokvorming geven.

de zenders waar het over gaat zijn alle v t m zenders  , canvas , de regionale zender en nog enkele, al de andere werken perfect (live kijken)

de coax kabel is rechtstreeks op de netwerkverdeler aangesloten daar ik geen wanddoos heb voor tv of radio.

de connectoren op de coax kabel heb ik zelf gemonteerd (hier heb ik ervaring mee doordat ik steeds mijn kabels zelf heb gemaakt voor de satelliet , ontvangers enz).

mijn coaxkabel was een rg6 coaxkabel , ik dacht dat het hieraan lag maar blijkbaar is dit niet het probleem daar ik deze morgen de tri6 kabel heb gekocht .

maar bij deze kabel blijft het probleem bestaan .

ik heb al van alles geprobeerd zoals ander f connectoren , andere i e c connectoren , toch anders aangesloten daar ik dacht misschien moet het met deze vorm van digitale tv anders , maar niets helpt.

wat ik ook ondervonden heb is dat als ik de coaxkabel van de netwerkverdeler loskoppel dat op het moment dat ik hem uit de vrouwelijke connector haal een stroomstoot krijg , iets meer dan statische elektriciteit maar genoeg om te verschieten natuurlijk.

 

ik heb een vermoeden dat misschien de netwerkverdeler niet meer naar behoren werkt of dat er misschien iets scheelt aan de coaxkabel die van buiten

 
0 Likes
18 reacties

Storingen op sommige zender (blokvorming)

@vincent-1972wow, i am impressed! 😁

0 Likes
vincent-1972
Freshman Weetjesweter
Berichten: 8
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

man , get a l.i.f.e en laat mij gerust want jij vindt u eigen blijkbaar heel interessant

mijn probleem wordt opgelost , uw probleem   (beetje gefrustreerd?) precies niet

 
0 Likes

Storingen op sommige zender (blokvorming)

@vincent-1972 je zit hier op een forum en als je een ander zijn mening niet kan hebben is dat u probleem 😉 

0 Likes
DaanJordens
Moderator
Berichten: 73
Lezersgoud. Respect! Even demarreren... Een bus vol! WOW, overzichtelijk!

Storingen op sommige zender (blokvorming)

@vincent-1972 @Ex-Netweter Zou ik jullie mogen vragen om deze discussie hier te laten stoppen? Het is natuurlijk niet de bedoeling dat dit een welles-nietes-discussie gaat worden. Daar heeft niemand iets aan. Hiervoor verwijs ik ook graag door naar de spelregels. Zo blijft het voor iedereen aangenaam. 

Dankjewel!! 😊


https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewDaan | Moderator

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.