Beantwoorden
SarahV
Professional Weetjesweter
Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Handje vol!

TCL 55T8B: via de TV-app of via een TV-box via IP?

In mijn vorige post heb ik gemeld dat de TV TCL 55T8B (wat Telenet aanbood in eindejaarsperiode aan nieuwe / bestaande klanten) NIET werkt met hun eigen CI+ kaartje.

Een optie is om via de Telenet-app TV te kijken.

Nu is mijn vraag;

Ik kijk nu TV via de app en deze is enkel aangesloten via wifi op mijn Telenet aansluiting. Dit werkt OK. Zou de huur van een extra TV-box op IP (5,27€ / maand) een betere oplossing zijn en zou ik dan ook beter beeld hebben of is deze gelijkwaardig als het (huidig) kijken via de app?

Het is een extra kost maar als dit een meerwaarde zou zijn?

Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TCL 55T8B - TV Box IP

3 reacties
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Het beeld op tv box ip wordt bijgewerkt dat werkt zeer goed zeer duidelijk te zien

De app heeft ook goed beeld enkel vrt is minder

Anders probeer eens de box ben je niet blij breng hem terug is toch een huur toestel

Ook moet je zien welke zenders je kijkt je moet een afweging maken

thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

heb je al een tv box ip, of niet, zoja sluit het toestel dat je al hebt al eens aan dan hoeft u niet voor even een te huren enkel om te proberen

heeft u nog geen tv box (ip), misschien kan je nog een digicorder/box huren/in de tweedehandsmarkthands kopen, dan kijk je via coax (tweedehandsmarkt  eenmalig 20-50€) . een tvbox ip verbruikt wel minder stroom dan een digicorder met eigen ingebouwde harde schijf

met een tv box ip is alles via de internetkabel en de twee systemen kunnen niet gecombineerd worden op een gebruiksadres

of het beeld helemaal hetzelfde is weet ik niet

ik gebruik hier nog digicorder/coax /ci+ en ben heel tevreden van beeldkwaliteit en framerate 

de app vind ik wat minder, op een trage computer werkt het niet zo vlot hier. op een nieuwere danweerwel

ook ik werk liever met afstandsbediening

SupportP
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Primeur!

Ik zou de extra kost erbij nemen. De beeldkwaliteit is aanzienlijk beter en vloeiender, je hebt last van minder haperingen of beeld en geluid dat niet meer goed samen loopt en je geniet van meer zenders. Voor dat beetje zou ik niet twijfelen, tenzij je enkel tv kijkt via apps als vtm go of play, dan heeft het natuurlijk weinig zin 🙂