Beantwoorden
Ockernuts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

We zijn upgegrade naar Telenet One met een TV-box. 
Voor spelen op een tweede oudere TV ben ik aan het experimenteren met de TV-App om een Android TV 11 box. (Specs op Amazon.de
De TV-App installeert hierop, maar de bediening is niet handig. 
De TV-App volgt niet goed de bediening met de afstandsbediening. Het navigeren naar boven/beneden/links/rechts geeft geen duidelijke selectie van andere zaken in de app. 
Ook is er geen scrolling bij de bediening. Je zit zo vast in de TV-Gids bediening in de app. 
Andere apps (zoals VTM go, VRT Max) worden wel goed bediend door de Android TV Box/afstandsbediening.  
De afstandsbediening heeft ook een muis mode, waardoor tenminste met een pointer naar een knop kan genavigeerd worden, om zo bvb de TV-Gids te krijgen. Hier nog niet gevonden hoe je moet scollen ook. 
Bij het inpluggen van een USB Muis op de Android TV Box is het via het muis wiel wel lichte scrolling mogelijk, maar veel te traag. 

Zijn er andere ervaringen van de TV-App op Android TV platformen ? 



0 Likes
5 reacties
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Berichten: 2270
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 De slimste mens? Dat ben jij.

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

Op een Androïd aanraakscherm : slepen links-rechts en ondr-boven.

Op een windows PC met muis: links-rechts klikken met muis en slepen.  Boven-onder : met muiswiel of met muis klikken en slepen.


Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5318
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

@Ockernuts ik heb net dezelfde maar een versie lager, die boxjes zijn te laag van ram geheugen om met de tv app te gebruiken, de app is te zwaar voor die toestelletjes en niet handig zonder die muis knop optie.

ik heb die app er af gesmeten omdat ik het niet handig vond om ermee te werken, heb hem op mijn Apple TV toestel gezet en daar draait die soepeler op.

en idd andere apps werken beter, al vind ik de vtm go app ook nog niet echt soepel werken. (op die android box).


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Ockernuts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

Ik denk dat het niet aan de hoeveelheid ram ligt. In een chromecast met Google TV zit ook niet zoveel ram en daar draait de app blijkbaar wel op met scrolling.
Op m'n Android TV Box, draait de app ook wel, in die zin dat er zaken kunnen afgespeeld worden, echter de bediening is het probleem. 
Zelf vermoed ik een compatibiliteits probleem tussen de Android TV Box versie 11 en de Telenet TV-app, of om een of andere reden aan die  RUPA software samenstelling van hun box. 

0 Likes
Ockernuts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

Het ging over een Android TV Box bedienings probleem met z'n afstanbdsbediening (remote control), dus niet over een Android tablet of windows appliance.

0 Likes
Ockernuts
Freshman Beetjesweter
Berichten: 4
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV App op RUPA Android TV Box - Scrollen niet mogelijk

Ondertussen naar een Chromecast met Google TV gegaan. Dat werkt perfect. Doet zich voor als een Android TV 12, dus mogelijks toch een versie afhankelijkheid hier. 

Iemand anders die een Android TV box heeft versie 12 en een TV-app ervaring kan delen ? 

0 Likes