Beantwoorden
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

Gisteren de tv-box geinstalleerd en die doet iets heel vervelend. Hij koppelt de afstandsbediening automatisch met met mijn tv, een Sony KD-48A9. Als ik nu bv een film aan't bekijken ben via de blurayspeler en ik druk tijdens het bekijken vd film op de rode knop vd afstandsbediening om de tv-box uit te zetten, gaat de tv ook uit en dat wil ik natuurlijk niet. De koppeling handmatig doen en bv een Panasonic, Samsung tv ingeven werkt niet. Zelfs op de tv 'Bravia sync hdmi control’ volledig uitschakelen werkt ook niet. De volumeknoppen bedienen heeft dan wel geen uitwerking meer, maar de rode knop vd afstandsbediening schakelt nog steeds m’n tv uit.

Heeft er iemand een oplossing aub?

En wat doet de witte tv knop (naast de rode knop op) op de afstandsbediening? Juist niets...

0 Likes
8 reacties
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

..........

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

@Glarioo als je op de witte knop drukt zou die de tv box alleen moeten uitzetten, dan blijft de tv aan normaal gezien.

wil je de tv en de tv box apart kunnen uitzetten dan moet CEC uit staan op je tv, maar dan gaat de tv met geen enkel toestel uit samen.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.


@Master-Magic  schreef:

@Glarioo als je op de witte knop drukt zou die de tv box alleen moeten uitzetten, dan blijft de tv aan normaal gezien.

wil je de tv en de tv box apart kunnen uitzetten dan moet CEC uit staan op je tv, maar dan gaat de tv met geen enkel toestel uit samen.


Klopt niet. Als ik hier op de Witte knop druk gaat alleen de Samsung TV en de Samsung Soundbar uit. Bij de Rode alles (TV, Soundbar en TV box).

De witte knop is handig alles je iets pauzeert, dan kan je alleen de TV-box laten op staan.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5257
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

@Santa is net omgekeerd wat ik zei dus, mijn fout, had de knoppen omgewisseld van acties.

een mens kan al eens zich vergissen hé 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

Van de sony.be website: ’Bravia Sync is een functie waarmee de afstandsbediening van uw televisie andere apparatuur kan bedienen die compatibel is met Bravia Sync, door middel van HDMI CEC-technologie (Consumer Electronics Control).’

Bravia sync is uitgeschakeld en nog gaat de tv uit als ik op de rode knop vd afstandsbediening vd tv-box druk. Als ik de schakelaar achteraan op de tv-box op nul zet gaat de tv ook uit...

0 Likes
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

Dat klopt, witte knop is tv uit en de tv box blijft aan,

0 Likes
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

Gevonden!

Instellingen -> Systeem -> Auto tv: uitzetten.

0 Likes
Glarioo
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Goed gevonden! Mooi, mooi! Leesclubje starten? Pageturner!

TV-Box afstandsbediening ontkoppelen van Sony TV.

-----

0 Likes