24779
netweters
|
152638
antwoorden
|
20726
vragen
|
Ik heb ondertussen een aantal maanden 2 TV Boxen. 1 Tv-Box staat in de living en is met een UTP kabel verbonden met het internet.
In de slaapkamer heb ik ook een TV Box, maar daar bleek de internet-aansluiting niet meer te werken, ik wou de TV Box dan draadloos met het internet verbinden en dat leek in eerste instantie ook te lukken, alleen staat de TV Box redelijk ver van de modem, met als gevolg dat hij meer geen internetverbinding heeft dan wel.
Aangezien we vanaf de slaapkamers echt slecht draadloos internet hadden heb ik mij een Wifi Pod van Telenet aangeschaft. Ik heb deze in de gang geïnstalleerd en sindsdien hebben we in heel het huis een goed internetverbinding. Alleen, de TV Box ziet dat netwerk blijkbaar niet. Op al mijn toestellen vind ik het draadloos netwerk van mijn modem, maar de TV Box vind hem niet. Bizar!
Is er iets wat ik aan de instellingen moet veranderen alvorens de TV Box kan gekoppeld worden aan het netwerk dat die Wifi pod uitzend/versterkt?
Of zijn beide toestellen gewoon incompatibel?
heb je met uw gsm wel goede snelheid bij de tv box daar? kijk eens in de eigenschappen met welke frquentie uw gsm daar verbinding heeft 2.5 of 5 ghz. mogelijk is de plaatsing van de pod toch niet ideaal voor de tv box
De Pod staat letterlijk aan de andere kant van de muur als de TV-Box. In heel de slaapkamer heb ik, dankzij die Wifi Pod, perfect internet. Enkel de TV-Box vindt het signaal niet.
Gisteren nog eens getracht verbinding te maken en wel iets bizars gezien. Ik vind het netwerk van mijn Telenet modem, verbind met het internet.
Ik zie, op het prentje dat de tv-box toont, dat hij connectie maakt met de modem (die verbindingslijn ziet groen), maar de verbinding van de modem naar het internet staat op rood. Bizar, heel bizar, want op hetzelfde moment heb ik wel perfect internet op mijn telefoon. Meteen na die poging ziet de TV-Box het netwerk weer niet.
@cvanhoeij denk dat het intern netwerk met telenet weg valt of geen verbinding maakt, ben je zeker dat de box actief staat op je adres??