Beantwoorden
Stijn2911
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

Dag netweters,

 

Ik ervaar al sinds het begin problemen met mijn Telenet TV-box. Bij het opstarten blijft mijn tv gedurende lange tijd 'Geen signaal' tonen, en hoor ik de audio heel gehakkelt. Na een 5-tal minuten wachten hoor ik de audio precies steeds 'dichter bij komen' (ik weet niet hoe het anders te beschrijven, het gaat van gehakkel naar duidelijkere audio tot uiteindelijk het beeld tevoorschijn komt). Dit gaat zo elke keer als ik de box opzet. Mijn andere apparaten (Nintendo switch, Chromecast) hebben deze problemen niet. 

 

Ik heb hiervoor al meerdere dingen nagekeken, de HDMI kabel is vervangen, ik heb de snelle start al eens verandert naar normaal of eco start, maar dit heeft niets opgelost. 

Ook een factory reset lostte niets op. 

 

Is dit een gekend probleem? Weten jullie of ik zelf nog iets kan doen om dit op te lossen? Het is zeer frustrerend om telkens de volle 5 minuten te wachten om tv te kijken.

 

Alvast bedankt! 

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Problemen Telenet TV-box

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

@Stijn2911  

Zelf ervaar ik het probleem niet met de tv box. Je hebt de HDMI kabel al eens vervangen en heb je deze ook al eens in een andere poort geprobeerd ? Misschien iets mis met de HDMI poort zelf. Het is maar te proberen. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Wheng
Professional Allesweter
Berichten: 1933
Jij alziend oog. ;-) Krak 2018 Ere-Krak Krak 2021

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

@Stijn2911  heb dit nog nooit gehad met de tvbox. Misschien inderdaad eens een andere hdmi ingang proberen.  En anders de tvbox omruilen.


    Wheng | Krak
    Everyone is wise until he speaks.
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Stijn2911
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

Ik heb maar één HDMI-poort in mijn tv, dus kan niet echt een andere poort gebruiken. Maar als ik in diezelfde poort de Nintendo Switch of Chromecast gebruik, doen de problemen zich niet voor. Het lijkt me dus niet echt aan de poort te liggen, behalve als de TV-box een ander soort beeldformaat gebruikt ofzo waar mijn TV niet 100% compatibel mee is.. Ik ken er jammer genoeg te weinig van om zulke dingen te troubleshooten. Ik merk ook wel op dat als ik de Netflix/YouTube app open doe, de TV weer zijn signaal verliest voor enkele minuten. Het lijkt alsof er telkens aangepast moet worden aan een andere soort encoding of dergelijke (again, niet genoeg kennis erover, mijn excuses). 

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

@Stijn2911  

Als je maar één HDMI poort hebt wat gebruik je dan om de andere HDMI poorten te ondersteunen ? Of wissel je elke keer die kabel om de andere apparaten erop te kunnen gebruiken ? 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Stijn2911
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Happy New Year! Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

Ik gebruik een Philips Hue sync box om tussen de verschillende inputs te schakelen. Ik heb heel lang gedacht dat het probleem aan deze box lag. Maar ook als ik deze er tussen uit haal, en inderdaad manueel de kabel versteek, doen de problemen zich enkel met de Telenet TV-box voor.

0 Likes
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5803
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

@Stijn2911  dan zou ik voorstellen wat @Wheng  heeft aangegeven gaan voor een andere tv box eens omruilen. Zou wel eerst bellen naar het Telenet center in je buurt om te weten of er voorraad is. 


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
m-jan20
Freshman Meesterweter
Berichten: 2233
Topic held(in)! Wat een systeem! Jij bent een pro! Krak 2021

TV-box bij opstart: "geen signaal" en slecht geluid

Toevallig ergens anders in huis een coax aansluiting waar je de opstart eens kan testen? 


  m-jan20 | Krak
  Welkom op De Netweters
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes