Beantwoorden
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box hoe en wat

Beste weters,

Ik heb daarnet mijn digibox en digicorder omgeruild voor twee TV boxen. Amaaaai wat een verschil van beeldkwaliteit en geluid. Mijn Home cinema komt volledig tot zijn recht nu.👍

ze werken beiden perfect voor het ogenblik! Maar ik heb toch enkele vragen:

1) Hoe weet ik nu dat mijn Play More geactiveerd staat? Want voorheen in de TVtheek had ik bovenaan staan Play More en Play Sports. Nu staat er Films-Series etc... Play geeft ook films dus ik kan niet zien wat er bij mij geactiveerd staat: Play of Play More?

2) Waar vind ik terugkijkTV nu want in de TV gids werkt dit niet?

3) Waar vind ik de instellingen voor de bewaartijd van opnames te bepalen naar 5 jaar of 60 dagen?

4) Dolby geluid aan of uit? Ik hoor geen verschil. Ik heb wel nog geen film bekeken sinds ik de TV box heb.

Graag enige info hier over aub, want de Telenet bediende in de shop zei dat alles in de doos zit, maar er zat alleen een montage handleiding bij welke ik niet nodig had want de aansluitingen zijn allen gelijk aan de digicorder of digibox.

Never trust in Dust
8 reacties
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

TV box hoe en wat

1) Kijk als je een nieuwste film kunt bekijken. vb. Ocean 8
Staat enkel op Play More als ik mij niet vergis
2) TerugkijkTv is via de Tv gids. Kan misschien wel even duren voor alles correct werkt
3) Bewaartijd is standaard 5 jaar. Bij het plannen van een opname zie je onderaan een vakje staan.
Hier uit vinken = 60 dagen

0 Likes
Bolletje
Professional Veelweter
Berichten: 378
Opgeruimd staat netjes! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box hoe en wat

Ok! Dank U Bolletje!

Never trust in Dust
0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box hoe en wat

Lap! Een probleem! Beneden heb ik Play More en boven niet! Ik heb de technische dienst gebeld en die kalven van de winkel, ik citeer de operator, hebben mijn 2 TV boxen geactiveerd op 2 aparte digitale lijnen en nu zien ze mekaar niet. De operator kan niets meer doen vandaag.😔

Het is nu wachten tot donderdag om te zien wat ze gaan kunnen doen...

Kunnen die bij Telenet nu echt niets van de eerste keer goed doen?😤

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box hoe en wat

Opgelet!

Bij het plannen van een opname op Telenet.be (de website ter vervanging van Yelo TV) staat de bewaartijd standaard op 60 dagen (het bolletje is niet ingekleurd). Dus niet vergeten aan te vinken bij het plannen van elke opname (op Telenet.be).

@Domi1963 

Ik vind het fantastisch dat je het toch aangedurft hebt.

Als ik Dolby aanzet is het geluid veel luider (?).

De synchronisatie bij Dolby aan is nog niet optimaal.

Meestal kijk ik met Dolby uit.

Bij een goede actiefilm zet ik het aan.

Hopelijk komt de rest allemaal in orde.

En als er nog vragen zijn, wij zijn hier om je te helpen.

 

 

Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box hoe en wat

@Ex-Netweter 

Eerst en vooral bedankt voor de aangeboden hulp. Beide TV boxen werken perfect (apart weliswaar)op DTV 39xxxxx en op DTV 40xxxxx dus 2 digitale lijnen. Ze zijn beiden wel interactief,maar door dat ze op 2 verschillende digitale lijnen zitten, kunnen ze mekaar niet zien. Dat resulteert in dat ik op ene mijn volledig abonnement kan bekijken, dus ook Play More en Play Sports en op de 2de is enkel het basis aanbod beschikbaar. We hebben dit gisteren te laat gemerkt en de Telenet operator kon er weinig aan doen en moest dit naar de achterliggende technische dienst door verwijzen. Maar intussen was het 21u10 en waren deze jongens en meisjes niet meer bereikbaar.

Aangezien ik 2UHD/4K TV’s heb komt het beeld nu ook tot zijn werkelijke kwaliteit en dit op de stand “automatisch” voor de beeld instelling. Ik heb ook de optie 4K en 1080p en 1080i maar deze standen veranderen weinig aan het beeld. Ik hoop nu maar dat ze dat DTV probleem morgen opgelost krijgen. Ook hebben ze mij in de winkel 3 powerlines, GRATIS mee gegeven, verplicht mee te nemen. Even later krijg ik thuis dan een mail met de aanpassing van mijn Telenet diensten en de prijs van mijn nieuwe aanrekening. Die was plots gestegen met 7,75 €. Ik heb 2 fouten ontdekt: de 2de TV box word mij in huur gefactureerd aan 9,20 € terwijl ik in de tarieflijst ook achteraf gezien heb dat deze normaal aan 4,45 € gefactureerd word. Dan willen ze mij die 3 powerlines factureren aan 1 € per stuk, terwijl ik deze nooit gevraagd heb? Volgens de operator van de technische dienst, gisteren avond, heeft die winkelbediende van de Telenet shop verschillende foutieve gegevens ingegeven. Ik heb hiervoor een klacht ingediend met de vraag wanneer mijn problemen nu eens en voorgoed zullen ophouden?? 😏

Never trust in Dust
0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box hoe en wat

@Domi1963 Juist een opmerking voor wat betreft je powerlines, toevallig niet in Oostakker langs geweest? Ik had hetzelfde met die powerlines. Hij wou ook dat ik er 3 mee naar huis nam. Was verplicht volgens hem??? Ik heb hem beleefd duidelijk gemaakt, dat ik niettegenstaande geen tiener meer ben, ik toch een beetje op de hoogte ben van de configuratie hetgeen ik wil. En dat ik dus geen powerlines nodig heb (alles via WiFi (mijn eigen keuze)).

Ik heb een beetje moeten aandringen maar “op mijn eigen verantwoordelijkheid” 🙂 🙂 🙂 niks teveel meegebracht.

 

0 Likes
Domi1963
Experienced Bijna Allesweter
Berichten: 759
Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW!

TV box hoe en wat

@Ex-Netweter 

Neen ik ben in Ninove langs geweest. Ja als je een leek bent als ik, heb ik die 3 powerlines maar aanvaard. Maar ik kan ze morgen wel terug brengen en zeggen dat i.p.v. gratis, ze gefactureerd worden, en dat ik ze echt niet nodig heb. Trouwens was hun antwoord voor het meegeven van de 3 powerlines, dat mijn internet te zwak was voor 2 TV boxen op één DTV lijn??? Nochtans heb ik achteraf gekeken en werkt de TV box, net als mijn vorige digicorder/box ook met een 100 Mbps ethernet poort. Mijn digicorder/digibox werkten hier feilloos op. En nu, weliswaar apart en met mijn UTP Cat5e netwerkkabel, werken mijn beide TV boxen ook perfect... Ze zijn zelfs interactief maar zien mekaar niet door de 2 verschillende DTV lijnen.

Het wordt hoog tijd dat ze hun personeel beter opleiden bij Telenet.

Never trust in Dust
0 Likes