Beantwoorden
Yorick8574
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV-box in andere kamer/kelder

Hello,

 

In onze nieuwe woning had ik alles voorzien om onze Digicorder in de kelder te kunnen installeren. Het bovengronds signaal zou dan met een simpel IR extender van de afstandsbediening doorgegeven worden aan de Digicorder in de kelder.

Echter, wij ontvingen een nieuwe TV-BOX en deze werkt dus met RF ipv IR. Prima om je TV-BOX uit het zicht in een kast te zetten maar gaat dit ook door 40cm beton en isolatie? 

Wat zouden mogelijke oplossingen zijn om dit alsnog werkende te krijgen? Kan dit werken met een Logitech Harmony of...?

(Kast plaatsen onder tv is geen mogelijkheid :), alle toestellen blijven in de kelder)

 

Alvast bedankt!

 

Groeten,

 

Yorick 

0 Likes
4 reacties
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box in andere kamer/kelder

@Yorick8574 dit gaat zeker gaan. Radio frequentie gaat zeker ver genoeg. Als je met logitech Harmony werkt moet deze gewoon om internet aangesloten worden en kan je dit overal bedienen met de bijhorende app.Je moet op dat moment gewoon om hetzelfde netwerk zitten met je gsl of tablet. 


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yorick8574
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV-box in andere kamer/kelder

@kristofDW

Ik zal alvast eens proberen of de Telenet afstandbediening de TV-BOX in de kelder kan aansturen van boven.

Ik gebruik liever geen gsm/tablet als ik TV kijk 🙂 dan zie je weer al die meldingen en kijk je weer geen tv.. 😉

0 Likes
kristofDW
Experienced Allesweter
Berichten: 1668
Krak 2021 Krak 2022 Krak Hallo zeg! Wat weet jij niet?

TV-box in andere kamer/kelder

@Yorick8574  kan ik wel begrijpen dat sommige mensen geen gsm willen gebruiken als afstandsbediening 🙂 Maar normaal gezien staat radio frequentie wel bekend om zijn bereik, dus dit zou wel moeten lukken. Hou ons op de hoogte.

Je kan natuurlijk ook opteren voor de Harmony logitech Ultimate, dit is geleverd met een afstandsbediening waar je toestellen met infrarood en Radiofrequentie kan bedienen.

Hier kan je in principe al je toestellen mee bedienen.


  KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Yorick8574
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Goed gevonden! Primeur! De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV-box in andere kamer/kelder

TV-BOX in de kelder en bediening op de gelijkvloers dmv standaard Telenet afstandsbediening werkt effectief perfect!

Heerlijk zo, thanks!