Beantwoorden
mathyvds
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Hoort wie klopt daar? It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

TV-box in combinatie met Smart TV

Sinds gisteren de nieuwe TV-box ontvangen! 

 

Nu heb ik sinds kort ook een LG Smart TV. Ik zou het geweldig vinden als deze smart tv ook kanalen kan weergeven van deze nieuwe tv-box. Iemand enig idee of die mogelijkheid er is? Momenteel worden er zelfs geen kanalen gevonden. Bij de vorige decoder wel, maar moest tv kijken nog steeds via de decoder zelf.

 

Meer compabiliteit zou mooi zijn.. 

0 Likes
9 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box in combinatie met Smart TV

@mathyvds een splitter tussen de coax en dan zal hij de analoge kanalen vinden die op de kabel zitten, maar via de tv box niet omdat er geen coax uitgang is.

Jos

0 Likes
Ikikikik
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be

TV-box in combinatie met Smart TV

Beste,

 

Ja mag geen splitter plaatsen voor je tv box.

Je krijgt hierdoor verlies van signaalsterkte, 3,5db, wat kan resulteren in kwaleitsverlies.

 

Mvg.

Kristof

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box in combinatie met Smart TV

indien u zonder tussenkomst van de TV-Box digitaal tv wenst te kijken op je TV, zal u een CI+module moeten steken in je TV en dan de coax van de muur rechtstreeks naar de tv moeten aansluiten.

Al de interactiviteit valt dan echter volledig weg.

 

Vroeger met de gewone kon je vanaf de digicorder naar de tv. Daar kon je dan de analoge kanalen nog op de gewone tv zien. Dit is nu geen optie meer.

In Nederland (Ziggo) gaan ze vanaf 2019 regio per regio de analoge eruit halen. Als ze over hetzelfde analoog signaal spreken als hier, is dat misschien een voorbode voor ons land.

Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5294
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box in combinatie met Smart TV

ze zijn daar nu al enkele weken mee bezig @Ex-Netweter en je kan de situatie niet vergelijken met belgie, 

is totaal anders, daar hebben ze nog SD zenders die open staan voor iedereen zoals de VRT zenders, en nog een aantal andere die ook in HD bestaan gecodeerd.

daar moeten ze het analoge aanbod verwijderen om het internet te kunnen upgraden naar een Docsis 3.1 wat in belgie niet nodig is want de netwerf zorgt voor die upgrade op de kabel.

dus een groot verschil, hier moeten de analoge zenders niet wijken daarvoor, dus nog lang niet nodig.

en met het aantal niche zenders die elk jaar verdwijnen komt er plaats vrij op de kabel wat niet altijd word vervangen door andere zenders.

tegen februari verdwijnen er nog eens enkele zenders bij telenet 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Ex-Netweter
 

TV-box in combinatie met Smart TV

@Ikikikik er zijn dus wel splitters die het signaal versterken, ik had het er misschien moeten bij vermelden, bedankt voor de opmerking.

Jos

0 Likes
Ikikikik
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be

TV-box in combinatie met Smart TV

Dis is dan geen splitter, maar een versterker. Een versterker moet altijd voorzien zijn van stroom. Een passieve versterker bestaat niet. Versterkers zijn in de handel verkrijgbaar voor +/-65 euro, een splitter kost 5 euro.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box in combinatie met Smart TV

@Ikikikik zeg maak het nu niet moeilijk de ene noemt het actieve splitter u noemt het versterker, ik noem het splitter, hieronder de volledige uitleg.

Jos.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Tv-splitter

0 Likes
Ikikikik
Freshman Beetjesweter
Berichten: 14
YEAH! CAPSLOCK DAY! De 3 wijzen! Hoort wie klopt daar? TV-box / TV-app / telenttv.be

TV-box in combinatie met Smart TV

Juiste benaming is alles in deze wereld.

Als je zomaar met namen gooit op een forum gaan er mensen verkeerde dingen kopen omdat jij deze verkeerd benoemd, dit kom ik zo vaak tegen als technieker van Telenet (3.5j). Ik zeg maar, als je iets aanbeveelt doe dit dan met de juiste benamingen.

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV-box in combinatie met Smart TV

@Ikikikik stop er aub over, versterker en actieve splitter willen het zelfde zeggen, na uw opmerking heb ik toegegeven dat ik het er bij had moeten vertellen, dan begint u door te rammen over versterker omdat u het zo noemt. trouwens met deze discussie is niemand mee geholpen

Jos

0 Likes