24768
netweters
|
152540
antwoorden
|
20718
vragen
|
Ik heb mijn digicorder ingeruild voor een TV-box. Aan de digicorder en TV was ook een DVD speler gekoppeld via een Scart aansluiting. De TV-box heeft geen Scart aansluiting maar alleen een HDMI aansluiting. De DVD speler heeft alleen een Scart aansluiting en geen HDMI aansluiting, Hoe koppel ik nu de TV-box met de DVD speler en de TV?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV box koppelen met DVD speler en TV
Bol.com nog geen 8 euro scart naar hdmi.
Je moet goed lezen en ik lees: "Alleen van scart naar HDMI en niet andersom". Wel rekening houden dat je eventueel beeldkwaliteit verliest... Voor de rest goeie commentaar.
inderdaad dat kan ook. eerder zei ik neem beter een dvd met hdmi (of blurayspeler ed) omdat hdmi (veel) beter beeld zal geven, en een hdmi dvd speler is nietzoveel duurder dan een omvormer voor scart naar hdmi op zichzelf alleen. maar dit actieve omvormertje van bol.com is inderdaad een rechtstreekse easy fix zonder noodzakelijk van dvd apparaat te moeten wisselen. Als de tv een 2de hdmi input heeft tenminste , en de mindere beeldkwaliteit van de scart niet erg is., zoneen dus dit apparaatje aanschaffen en mogelijk een hdmi selector, en klaar, zoja de beeldkwaliteit er wel toe doet, een hdmi dvd-of-betere-speler , met of zonder extra hdmi switch selector, en beter maar ietske prijziger klaar