24766
netweters
|
152534
antwoorden
|
20716
vragen
|
Ik heb mijn digicorder ingeruild voor een TV-box. Aan de digicorder en TV was ook een DVD speler gekoppeld via een Scart aansluiting. De TV-box heeft geen Scart aansluiting maar alleen een HDMI aansluiting. De DVD speler heeft alleen een Scart aansluiting en geen HDMI aansluiting, Hoe koppel ik nu de TV-box met de DVD speler en de TV?
Titel gewijzigd door Christof (mod) | Vorige titel: TV box koppelen met DVD speler en TV
@johan6060 als het de bedoeling is om via de dvd recorder opnames te maken om te bewaren kunnen we hier geen raad over geven omdat je dit niet mag doen normaal gezien.
Het gaat hier om een DVD recorder vermoed ik?
Enige oplossing die ik kan bedenken is een splitter HDMI naar HDMI & analoog; maar weet niet of dat bestaat en de kans is groot dat je dan HDCP (copyrightbescherming) problemen krijgt.
@johan6060spreekt over een DVD-SPELER. Daarmee opnemen lukt niet.
Een DVD-speler met HDMI kopen lijkt me de gemakkelijkste oplossing.
Dit hoeft zelfs nieuw niet veel te kosten. Voor rond de 40 euro heb je er al één.
Goedkoper kan als je er eentje 2de hands op de kop kan tikken. Hiervoor zou ik niet meer dan 20 euro geven...
Op 2dehands.be staan er 100-den van € 0. Wel kijken of het mét HDMI is!
Hoe waren die vroeger gekoppeld als je zegt dat de DVD-speler én aan de Digicorder gekopppeld was én aan de TV.
Aan de TV lijkt mij voldoende? Niet?
@Santa denk dat de persoon hem vergist heeft, je gaat je dvd speler toch niet koppelen aan je digicorder of tv box om films te kijken.
vrees dat het om een dvd recorder gaat.
Als het om een DVD-recorder gaat dan blijft mijn antwoord hetzelfde als bij de DVD-speler. (zal alleen iets duurder zijn).
Of het dan lukt om (opnames) van de TV-box op te nemen weet ik niet?
De DVD-recorder moet dan ook HDMI pass trough hebben? (Hdmi in en out)?
toch wel hoor. dan is het digicorder en als je de dvd insachakelt nam de dvd het over. zonder op de tv van bron te moeten switchen
oplossing lijkt me inderdaad een hdmi dvd speler te kopen je gaat verbaasd zijn van de verbetering in beeldkwaliteit
dat kan wel enkel als uw tv nog een hdmi vrij heeft
zo neen, moet je een hdmi selector kopen van 2 poorten bij de nieuwe hdmi dvd speler nog
@thomasdb ik zou zelf geen dvd speler meer aanraden, die zijn stilaan uit de rekken aan het gaan, je kijkt beter naar een bluray speler of een 4K speler, die kunnen ook dvd schijfjes afspelen als het moet en zullen je veel beter beeld geven doordat deze al betere omvormers hebben in de toestellen.
er bestaan al goedkopere bluray spelers ook.
maar dat zijn ook verdwijnende dingen in de benelux, de streaming neemt de fisieke discs over, de verkoop van bluray en 4K schijfjes is in de benelux een flauw iets, als je vergelijkt met landen als amerika en duitsland en frankrijk waar je meer aanbod hebt aan film titels dan in belgie.
@Santa je kan wel in een kringwinkel bv nog dvd spelers krijgen voor weinig geld, maar dat is ook maar tijdelijk want je moet al veel geluk hebben ermee dan.
in mediamarkt kan je een nieuwe dvd speler kopen voor een 35 euro van het merk OK, er is HDMI aansluiting op.
een blu-ray speler kost al 99 euro, als je voor iets nieuw gaat zou ik iets meer uitgeven voor een betere beeld kwaliteit ook, als de tv HDMI heeft zal die er ook gelukkiger mee zijn en de persoon dat kijkt ook.
Koop een nieuwe dvd speler wel met een in en uit Hdmi dan is alles weer bij oude
@luc55 geen goede raad dit, de dvd verkoop is gezakt naar een amper verkoop nog, blu-ray en 4K blu-ray wordt meer verkocht, iedereen wilt de beste tv maar zou nog een dvd speler moeten kopen met de kwaliteit van tv's met een beeldbuis zoals de jaren 80 nog.
kweet niet hoor of je raad zo goed is......
Heeft je tv een component aansluiting ?
Kijk dan eens in de handleiding, bij sommige merken kan je die gebruiken voor een composiet aansluiting.
Kijk eens na in de handleiding van je tv.
Nadeel van deze methode: je moet de bron op de tv kiezen, er is dus geen automatisch overschakeling naar iets wat op de component aangesloten is.
Er zijn mensen die bij oude gewoonte willen blijven
Het is zijn keuze we kunnen alleen nog raad geven meer niet
@luc55 Heerlijk, de jaren 80 en 90 komen terug! Dit herken ik helemaal en van die dingen hebben we nog in huis. Maarja, de tijd staat niet stil en alles is tegenwoordig allemaal digitaal. Het heeft vele voordelen, maar ook zeker nadelen. En elk nadeel heeft zijn voordeel.
Bij Ziggo forum hadden ze ook deze discussie (die ik tegen kwam). https://community.ziggo.nl/t5/TV-Radio/Hoe-kan-ik-de-externe-DVD-player-aansluiten-op-de-mediabox-Ne...
Normaal kan je alleen een DVD speler op een TV aansluiten en niet op een TVbox, want die heeft alleen een HDMI uitgang.