Beantwoorden
Madi
Freshman Weetjesweter
Tien op tien! Handje vol! Twee handen vol! Goed gevonden!

TV schakelt om 15 minuten uit en weer aan met TV-box

We hebben sinds 4 weken een nieuwe TV box. Na 1 week begon bij het kijken om de 10 / 15 minuten werd de TV steeds uitgeschakeld en terug weer angeschakeld.  Dit de hele avonden lang. Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd en deze ook in een andere ingang op de TV gestoken. Alsook de TV en de TV box op een andere kring van de electriciteit gezet.

Wat kan ik nog doen om dit vervelend probleem op te lossen?

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: De TV wordt heel regelmatig uitgeschakeld en opnieuw aa

0 Likes
17 reacties
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Ben je zeker dat de tv echt uitgeschakeld wordt of is het het beeld van de TV-box dat wegvalt en terugkomt?

Je kan een proberen om HDMI CEC uit te schakelen op zowel je TV als de TV-box. Dat is het systeem dat gebruikt wordt om zulke signalen aan elkaar door te geven. Als dat het niet oplost dan kan je dat in ieder geval uitsluiten als oorzaak.

Op de TV-box ga je naar instellingen > Systeem > Auto tv

Op je tv is dat merk afhankelijk, meestal te vinden bij andere ingang/HDMI instellingen

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
Madi
Freshman Weetjesweter

Heb ik ondertussen geprobeerd maar de TV blijft regelmatig uit te vallen. 

Toch bedankt voor de info!

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

De eerste test die ik zou doen is de kabels controleren, door met de kabels te wiebelen. Begin met antennekabel die in de tv-box steekt, is het echter een ip-tvbox dan met de utp-kabel. Heeft wiebelen geen effect? Begin dan te wiebelen met de hdmi kabel tussn tv-box en tv. Niet geholpen. Wiebel met de voedingskabel van de tv-box (zijn er twee delen: een eerste deel van stopcontact tot transfo en een tweede van transfo tot tv-box. Wiebel met elk afzondelijk. Tenslotte wiebelen met de voedingskabel  van de tv.

Heeft dit niets opgebracht? 

Ik veronderstel dat je geen te oude tv hebt: zet de antenne kabel in de tv en stel de tv af naar keuze op netwerk 22 en frequentie 322 MHz of netwerk 32 en frequentie 290 MHz. In beide gevallen modulatie op 256 QAM en symbool frequentie op 6875.  Met netwerk id kan je kijken op 2 (vrt één) of 4 (vrt canvas). Op netwerk id 32 op 1 tot iets in de 20. Als daar het beeld goed blijft, mag je aannemen dat je tv in orde ie en wissel de tv-box voor een andere tv-box

av01
Professional Weetjesweter
De vlam zit erin. Dag van de Chocolade Dat loopt vlotjes. Nog geen reader's digest? :-)

Ptobeer een nieuwe/andere  HDMI kabel tussen de box en TV.

Ik had jaren geen probleem - plots begon die uitt e vallen, wou nieuwe TV gaan kopen, door toeval HDMI kabel eens gewisseld en sindsdien geen probleem meer.

Ik snap het zelf niet hoe een onozele kabel die al jaren werkt plots 'stuk' kan gaan ..

Madi
Freshman Weetjesweter

Bedankt voor de info, maar geen beterschap. 

0 Likes
Madi
Freshman Weetjesweter

Heb ik al gedaan. Ik heb 3 nieuwe kabels geprobeerd, waaronder die uit de telenet TV box doos, maar hij blijft uitvallen.

0 Likes
FilipD
Ex-Moderator
Waar zijn die handjes? WOW! Lees je nog iets anders? ;-) De magic number!

@Madi Voor mij is het antwoord op de vraag van @WG94 niet meteen duidelijk. Is het effectief de TV dat uitvalt, of de TV-box? Indien het je TV is, gebeurt dit dan ook op andere bronnen? Ik bedoel daar mee bv. een dvd-recorder of een ander apparaat dat je kan aansluiten op HDMI? Of zelfs als je gewoon via de apps kijkt op je TV (als deze dat al kan). Want als deze dan nog altijd uitvalt, dan lijkt het me eerder een probleem te zijn bij je voeding. 

https://www.netweters.be/html/assets/Telenet%20logo%20signatures.png?version=previewFilip | Ex-Expert Moderator

Madi
Freshman Weetjesweter

We hebben een aflevering van een serie via de laptop op de TV gekeken en hier hebben we geen problemen.  Als de TV uitgeschakeld wordt, en terug aangeschakeld is en we kijken via een app naar een programma dan moeten we het programma terug opnieuw opstarten en als we geluk hebben, dan kunnen we verder kijken waar de onderbreking heeft plaats gevonden, anders moeten we terug van het begin kijken en doorspoelen. De tijdsduur is ook heel wisselvallig van om de 3 minuten tot om het half uur.  Aangezien we maar 1 TV toestel hebben kan ik geen ander toestel aansluiten. Bij het normaal TV kijken blijft het programma gewoon doorlopen.  

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Madi  Dat is dan een internet probleem, via wat verbind je naar het internet, is dat via wifi of via een utp kabel.

als dit via wifi is dan is dat normaal dat dit soms uitvalt, is minder stabiel en door de omgeving kan deze ook gestoord worden door andere wifi kanalen van in de buurt of apparaten dat aan gaan en storing geven.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Madi
Freshman Weetjesweter

Het internet gaat via de kabel via de powerline.

0 Likes
Master-Magic
Professional Superweter
TAGGING MASTER! Professional organizer! Organisatietalent! Topic held(in)!

@Madi  De powerline kan het probleem zijn, probeer eens met een utp kabel van de modem tot aan het toestel te leggen als test of je het dan nog hebt, ik heb een voorgevoel dat dit niet meer zal voorkomen dan.

Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be

Fiber: 8500/2400
Madi
Freshman Weetjesweter

Ik heb niet direct een lange kabel in de buurt, maar ik heb de UTP kabel uit de TV box gehaald en binnen het eerste half uur is de TV 3 maal uitgeschakeld.  Ik heb dus het gevoeld dat dit niet de oplossing is.

0 Likes
WG94
Freshman Meesterweter
PhD in problem solving! Jij bent geliefd! De nieuwe Einstein! De slimste mens? Dat ben jij.

Sorry @Madi maar je uitleg blijft verwarrend, kunnen we nu eindelijk eerst concluderen wat er net gebeurt wanneer je zegt dat de TV uitgeschakeld wordt. Eens we dat weten kunnen we gericht hulp bieden

1. Wat kijk je wanneer het voorvalt.
    • Live TV
    • Opname/Terugkijk TV
    • App (Netflix, Disney+, etc) via de TV-box
    • Een app op de TV zelf
  2. Wanneer het voorvalt wat zie je dan gebeuren
    • Je ziet het logo/startmenu van de TV
    • Je ziet het menu van de TV-box
    • Iets anders
  3. Welke TV-box heb je? Telenet-decoders: technische specificaties 
    • v1 (van het merk Arris, afstandsbediening geeft licht en werkt via COAX)
    • v2 (van het merk Humax, kleinere afstandsbediening en werkt via COAX)
    • IP (van het merk Arris, zeer klein en werkt via internet)

WG94 | Krak
  Mistakes are proof that you are trying
Madi
Freshman Weetjesweter

1. ik kijk naar : 
    • Live TV 
    •  of Opname/Terugkijk TV
    • of Een app op de TV zelf
    • App (Netflix, Disney+, etc) via de TV-box ( heb ik geen abonnement voor)
  2. Wanneer het voorvalt wat zie je dan gebeuren
    • eerst hoor je de TV uitschakelen
    • dan zie je de TV terug opstarten en krijg je het logo van het merk 
    • ofwel terug het live beeld ofwel het menu van de TV-box
    •  
  3. Welke TV-box heb je? Telenet-decoders: technische specificaties 
    • v2 (van het merk Humax, kleinere afstandsbediening en werkt via COAX)

Het filmpje is als ik live kijk.

0 Likes