24750
netweters
|
152322
antwoorden
|
20691
vragen
|
We hebben sinds 4 weken een nieuwe TV box. Na 1 week begon bij het kijken om de 10 / 15 minuten werd de TV steeds uitgeschakeld en terug weer angeschakeld. Dit de hele avonden lang. Ik heb al een andere HDMI kabel geprobeerd en deze ook in een andere ingang op de TV gestoken. Alsook de TV en de TV box op een andere kring van de electriciteit gezet.
Wat kan ik nog doen om dit vervelend probleem op te lossen?
Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: De TV wordt heel regelmatig uitgeschakeld en opnieuw aa
Opgelost! Ga naar oplossing.
Ben je zeker dat de tv echt uitgeschakeld wordt of is het het beeld van de TV-box dat wegvalt en terugkomt?
Je kan een proberen om HDMI CEC uit te schakelen op zowel je TV als de TV-box. Dat is het systeem dat gebruikt wordt om zulke signalen aan elkaar door te geven. Als dat het niet oplost dan kan je dat in ieder geval uitsluiten als oorzaak.
Op de TV-box ga je naar instellingen > Systeem > Auto tv
Op je tv is dat merk afhankelijk, meestal te vinden bij andere ingang/HDMI instellingen
Heb ik ondertussen geprobeerd maar de TV blijft regelmatig uit te vallen.
Toch bedankt voor de info!
De eerste test die ik zou doen is de kabels controleren, door met de kabels te wiebelen. Begin met antennekabel die in de tv-box steekt, is het echter een ip-tvbox dan met de utp-kabel. Heeft wiebelen geen effect? Begin dan te wiebelen met de hdmi kabel tussn tv-box en tv. Niet geholpen. Wiebel met de voedingskabel van de tv-box (zijn er twee delen: een eerste deel van stopcontact tot transfo en een tweede van transfo tot tv-box. Wiebel met elk afzondelijk. Tenslotte wiebelen met de voedingskabel van de tv.
Heeft dit niets opgebracht?
Ik veronderstel dat je geen te oude tv hebt: zet de antenne kabel in de tv en stel de tv af naar keuze op netwerk 22 en frequentie 322 MHz of netwerk 32 en frequentie 290 MHz. In beide gevallen modulatie op 256 QAM en symbool frequentie op 6875. Met netwerk id kan je kijken op 2 (vrt één) of 4 (vrt canvas). Op netwerk id 32 op 1 tot iets in de 20. Als daar het beeld goed blijft, mag je aannemen dat je tv in orde ie en wissel de tv-box voor een andere tv-box
Ptobeer een nieuwe/andere HDMI kabel tussen de box en TV.
Ik had jaren geen probleem - plots begon die uitt e vallen, wou nieuwe TV gaan kopen, door toeval HDMI kabel eens gewisseld en sindsdien geen probleem meer.
Ik snap het zelf niet hoe een onozele kabel die al jaren werkt plots 'stuk' kan gaan ..
Bedankt voor de info, maar geen beterschap.
Heb ik al gedaan. Ik heb 3 nieuwe kabels geprobeerd, waaronder die uit de telenet TV box doos, maar hij blijft uitvallen.
@Madi Voor mij is het antwoord op de vraag van @WG94 niet meteen duidelijk. Is het effectief de TV dat uitvalt, of de TV-box? Indien het je TV is, gebeurt dit dan ook op andere bronnen? Ik bedoel daar mee bv. een dvd-recorder of een ander apparaat dat je kan aansluiten op HDMI? Of zelfs als je gewoon via de apps kijkt op je TV (als deze dat al kan). Want als deze dan nog altijd uitvalt, dan lijkt het me eerder een probleem te zijn bij je voeding.
We hebben een aflevering van een serie via de laptop op de TV gekeken en hier hebben we geen problemen. Als de TV uitgeschakeld wordt, en terug aangeschakeld is en we kijken via een app naar een programma dan moeten we het programma terug opnieuw opstarten en als we geluk hebben, dan kunnen we verder kijken waar de onderbreking heeft plaats gevonden, anders moeten we terug van het begin kijken en doorspoelen. De tijdsduur is ook heel wisselvallig van om de 3 minuten tot om het half uur. Aangezien we maar 1 TV toestel hebben kan ik geen ander toestel aansluiten. Bij het normaal TV kijken blijft het programma gewoon doorlopen.
@Madi Dat is dan een internet probleem, via wat verbind je naar het internet, is dat via wifi of via een utp kabel.
als dit via wifi is dan is dat normaal dat dit soms uitvalt, is minder stabiel en door de omgeving kan deze ook gestoord worden door andere wifi kanalen van in de buurt of apparaten dat aan gaan en storing geven.
Het internet gaat via de kabel via de powerline.
@Madi De powerline kan het probleem zijn, probeer eens met een utp kabel van de modem tot aan het toestel te leggen als test of je het dan nog hebt, ik heb een voorgevoel dat dit niet meer zal voorkomen dan.
Ik heb niet direct een lange kabel in de buurt, maar ik heb de UTP kabel uit de TV box gehaald en binnen het eerste half uur is de TV 3 maal uitgeschakeld. Ik heb dus het gevoeld dat dit niet de oplossing is.
Sorry @Madi maar je uitleg blijft verwarrend, kunnen we nu eindelijk eerst concluderen wat er net gebeurt wanneer je zegt dat de TV uitgeschakeld wordt. Eens we dat weten kunnen we gericht hulp bieden
Het filmpje is als ik live kijk.