Beantwoorden
ZDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV-box met CEC uitschakelen via Google Home Nest mini

Hallo,

Vraag 1: ik heb een google home mini nest waar ik via spraakopdracht mijn TV en soundbar AAN en UIT kan zetten.

Op de TV staat de optie CEC Anynet (Samsung TV) aan.

Bij de vorige digicorder ging mijn box dan mee aan en uit.

Bij de nieuwe TV box niet meer wss omdat je de CEC daar niet meer kan uitzetten want die staat standaard altijd aan blijkbaar op die box.

Is er toch een mogelijkheid om dit voor mekaar te krijgen want nu bv. in een google home routine moet ik alsnog telkens het knopje van de afstandsbediening indrukken speciaal voor enkel die box uit te zetten. Vervelend probleem dus.

 

Vraag 2: Mijn afstandsbediening van telenet is ingesteld op mijn TV en werkt perfect enkel als ik bv. naar een app ga bv. VTM GO van zodra ik erin zit werkt de afstandsbediening daar niet en moet ik die van de TV nemen. Ik vroeg me af of dit normaal is of zou de afstandsbediening van Telenet moeten werken om te navigeren ook binnen die apps ?

 

Alvast bedankt,

ZDB

 

Titel gewijzigd door Suzy (admin) | Vorige titel: Nieuwe TV box google home nest mini CEC

0 Likes
2 reacties
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

TV-box met CEC uitschakelen via Google Home Nest mini

@ZDB Google nest ondersteund de tv box niet van telenet, enkel digibox en digicorder 😉 


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
ZDB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
De kop is eraf! En we zijn vertrokken!

TV-box met CEC uitschakelen via Google Home Nest mini

Hallo, dankje voor het antwoord. Ik weet dat je idd niet met telenet kan praten (of ng niet) als je die nieuwe TV box hebt maar ik dacht dat toch alle apparaten die via HDMI zijn aangesloten van TV naar soundbar, box en met CEC aan zowel op apparaat als TV dit toch niets heeft te maken met google die dit niet ondersteund gezien mijn spraakopdracht gewoon is: zet de TV aan of uit en dan gaat alles dat via de HDMI kabel verbonden zit aan of uit...? 

0 Likes