Beantwoorden
Harfang
Experienced Beetjesweter
Goed gevonden! Primeur! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box "vermist"- kan niet omruilen door deze probleem

Goeieavond allemaal,

Raadsel.

Ik heb contact genomen met Post nl en Telenet om te weten wat te doen met mijn pakket die is vermist. 

Ik krijg een bericht van Postnl deze woensdag 7/12 (de enige dag dat ik was niet thuis) dat het pakket is geleverd op mijn adres maar het is echt niet zo (nagevraagd bij de aanwezigde buren in deze periode ze hebben niks gezien/geen pakket ontvangst) en nu na 2 dagen nog geen pakket ontvangst van telenet via Postnl.

1. Onderzoek gevraagd bij Postnl. Conclusie : ze zeggen dat het is wel  geleverd.. zeer raar

3. Navraging gedaan bij Telenet via whats app en facebook voor advies. Ze zeggen dat ik kan uitleg geven voor deze situatie en daarna kan ik een nieuwe telenet tvbox krijgen met omruilen met de oude digicoder.

4.Ik ben vandaag 09/12 bij een telenet shop geweest. Mijn verhaal gegeven bij deze mijnheer en hij  zegt :we kunnen  wel omruilen maar in deze geval heb ik dan 2 digicoder en dat moet ik extra betalen (voor de tweede).  In mijn klantendossier staat inderdaad  dan 2 digicoders maar een hiervan heb ik fysiek en nooit geactiveerd . Dus sta ik daar nu vast.

Hij kon mij niet helpen met mijn probleem. hij begrijpt wel dat mijn pakket is "vermist". Hij zegt dat ik moet telenet contacteren (moeilijk voor mij ik ben slechthorend). ik heb dit al gedaan maar ik krijg maar niet de juiste procedure in deze geval. 

4.Heeft iemand een tip voor mij ? 

Alvast bedankt voor uw adviezen.

Titel gewijzigd door Marie4 (mod) | Vorige titel: Pakket "vermist"- kan niet omruilen door deze probleem

0 Likes
7 reacties
amk
Freshman Meerweter
Goed bezig! Wereld gedichtendag Complimentendag Say what?!

Sorry, geen tip. Maat ik vind het wel raar dat een medewerker van een Telenet-shop je aanraadt om Telenet te contacteren.

Telenet zou de vermiste TV-box onbruikbaar kunnen maken, of misschien ook traceren in geval van aansluiting op het netwerk.

Of ze dat willen doen? De kost van de hardware is misschien niet de moeite waard.

0 Likes
BillyX
Freshman Bijna Allesweter
Opgeruimd staat netjes! Waar zijn die handjes? En wanneer slaap jij? JACKPOT!

Dit is inderdaad een bijzonder vervelende situatie. Ik begrijp dat men in de Telenet shop hier inderdaad op een probleem stuit dat er zogenaamd twee TV boxen in het systeem staat. Maar die persoon had op zijn minst wat even informatie kunnen inwinnen bij Telenet zelf met hoe hiermee om te gaan.

Eender hoe, je hebt de helpdesk al eens gecontacteerd en naar een Telenet winkelpunt geweest. Je zit en blijft nog steeds met het probleem zitten. PostNL zal zelf niet veel meer voor je betekenen. Het is de afzender die je moet informeren en zoeken naar een gepaste oplossing. In dit geval is dat voor jouw gewoon Telenet zelf.

Ik stel voor dat je het klachtenformulier gebruikt. Schrijf alles netjes op, gedetailleerd met al je nodige informatie. Niet teveel maar ook weer niet te weinig. Deel mee dat je al communicatie hebt gehad met de helpdesk en met een winkelpunt. Schrijf ook op dat je slechthorend bent. Van zodra een Telenet medewerker je klacht onder handen neemt ben ik er zeker van dat er snel een oplossing uit de bus gaat komen.

Die klacht kan je op deze Telenet pagina invullen.

Laat ons zeker weten hoe het allemaal is gegaan. 

Telenet

BillyX

...gebeten om te weten...

Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.

Harfang
Experienced Beetjesweter

Ik heb dat ook geprobeerd te zeggen tegen deze persoon dat ik zou graag deze tv box onbruikenbaar te maken maar hij zegt dat hij kon mij niet helpen.  De mijnheer zegt dat ik moet wachten tot de pakket is toegekomen maar ik heb hem mijn mail over de bezorging getoond. De buren hebben geen pakket ontvangst/gezien  op mijn naam deze 7/12. De 08/12 en 09/12 was ik thuis en heb ik geen pakket gekregen .  Dus daarom probeer  ik al drie dagen Postnl, telenet te contacteren en adviezen te krijgen in deze rare geval. Telenet whatsapp zegt dat ik kon terecht bij een telenet shop en daar mijn verhaal uitleg geven over de vermiste pakket en dan daarna een nieuwe telenet tv box krijgen om te ruilen van de huidige digibox.  

Ik ga vandaag bij een andere telenet shop komen . ik blijf vastberaden 🙂 Hopelijk wordt eindelijk opgelost. 

Fijne dag

0 Likes
Harfang
Experienced Beetjesweter

Ik ben bij een telenet winkel geweest.  Ik heb mijn verhaal gezegd en ze hebben zonder probleem de oude decoder genomen en mij een nieuwe decoder gegeven ondanks de vermiste pakket.  Ze gaan dit bekijken met postnl. 

Dus voor mij is het einde verhaal.

😀

amk
Freshman Meerweter
Goed bezig! Wereld gedichtendag Complimentendag Say what?!

Ik geloof dat Postnl jouw pakket op een verkeerde adres heeft bezorgd.

De postboden van bpost maken een foto indien ze een pakje achterlaten, is dan te zien op de "Volg je zending" pagina. Ik vind dit heel nuttig.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Opgeruimd staat netjes!

@amk 

Pakjes (tenzij zelf aangegeven bij voorkeur bij bpost aflevering) laten neerleggen en dan een bewijs met foto dat geleverd is, is zeker geen garantie. Dan hebben zij bewijs dat pakje geleverd is, maar 10min later is het gejat.. bewijs maar eens dat je het écht niet ontvangen hebt, of "niet" ontvangen..

Gewoon simpel houden, niet afgetekend (oppassen want je kan nu zelfs aanvinken dat bpost facteur zelf mag aftekenen) is niet ontvangen. 

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
luc55
Freshman Meesterweter
Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. Jij Netweters wikipedia! PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Gewoon nog op e-mail zetten niets ontvangen en dat je zelf een toestel afgehaald hebt bij winkel

dan ben je ingedekt(e-mail goedbijhouden)

Voor post nl niet aantrekken is niet jouw probleem

Je hebt met telenet een overeenkomst niet met post nl

0 Likes