Beantwoorden
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

Sinds update enkele dagen geleden, heb ik nu geregeld een probleem bij opstart TV en TVbox.

De TV start op maar er ontbreekt dan blijkbaar video signaal en hij blijft hangen op kanaal 0 (analoog ?niet HDMI1) met de afstandsbediening half bevrozen.....  gelukkig is de toets om alles af te schakelen nog in functie.

 

Na een paar keer komt video (digitaal ?) wel en start alles door.

Een keer zag ik dat Tv ok was maar box nog in stand by stond.

Op mijn tweede box ook al meegemaakt maar veel minder en die hangt nochtans op een snellere TV.

 

Een idee wat er mis is ?

Start mijn box trager op dan vroeger ?  

 

Titel gewijzigd door RaL (mod) | Vorige titel: Update 4.36 en CEC ?

 

0 Likes
7 reacties
Ex-Netweter
 

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

@Theo2 

Ik heb ook opgemerkt dan de TV-box (veel) trager opstart sinds de update.

Ook heb ik al 2 keer voorgehad dat bij de opstart de TV-box enkel een zwart beeld gaf.

De TV-box uitschakelen en terug aan hielp niet. Ik heb hem met het knopje achteraan volledig zonder stroom moeten zetten en toen was het in orde.

Maar het trager opstarten is een feit. Waarschijnlijk is de nieuwe software vele zwaarder. Het was dan ook een grote update waarmee de bediening totaal veranderde. Ik moet er nog aan wennen.

Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

Dat hielp bij de nieuwste TV,  bij de andere (Philips) lijkt het erop dat hij steeds nu video signaal zoekt op USB niet op HDMI1......

0 Likes

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

:p)

0 Likes

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?


@Ex-Netweter  schreef:

:p)


Je leedvermaak is aandoenlijk.

Tot mijn spijt moet ik meedelen dat de TV-box ondertussen alweer opstart als voorheen.

Alle begin is moeilijk. Lang leve de TV-box!

De nieuwe menustructuur krijg ik ook alle dagen beter onder de knie.

Ondertussen ook VRT.nu app gekregen op de TV-box.

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

Opstart probleem blijft....  TV start op kanaal 0, einde verhaal dan beneden op input drukken en ingang kiezen...elke keer ...prutsen

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

TV lijkt slimmer geworden of start TV-box sneller op ?    Start verloopt nu op 9 van de 10 gevallen ok.

0 Likes
Eded
Freshman Weetjesweter
Berichten: 15
Verander-je-wachtwoord-dag Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

TV-box update 4.36 en CEC probleem bij opstart?

Er is duidelijk wat veranderd sinds de update.
Net 2 weken geleden een nieuwe TV geïnstalleerd.  Deze is met HDMI verbonden met de TV box en ook nog met een receiver via ARC.
Alles werkte perfect (in mijn ogen)
Met de afstandsbediening van de TV box kan ik het geluid van de receiver aanpassen. (en al de rest van de TV box natuurlijk)
Met de afstandsbediening van de TV kon ik de kanalen van de TV box kiezen en ook het volume van de receiver aanpassen.
Na de update reageert de TV box niet meer op de afstandsbediening van de TV, ook niet na resets, fabrieksinstellingen terugzetten en opnieuw configureren...
Dit is op gebruiksgemak weer een stapje terug achteruit...

0 Likes