|
26.837
netweters
|
166.781
antwoorden
|
|
22.369
vragen
|
Mijn digicorders moesten vervangen worden door een TV-box. (2 stuks)
Na een gesprek met Telenet was ik akkoord op voorwaarde dat ik hetzelfde moest kunnen doen en zien zoals voorheen en dat het niet meer mocht kosten.
Mijn digicorder werkte altijd goed met mijn Denon versterker AVR-X1800H DAB die het HDMI-signaal doorstuurde naar de HDMI eARC/ARC van mijn LG tv.
De TV-box heb ik geplaatst zoals het hoort en gebruik gemaakt van de bijgeleverde kabels. Dus, de HDMI naar dezelfde ingang van de Denon AVR, net zoals bij de digicorder, de utp is dezelfde als die aan de digicorder.
Het geheel werkt maar valt regelmatig uit, zwart beeld en start soms vanzelf opnieuw op, of soms moet ik de TV box uit en terug aan zetten.
Graag hier een snel oplossing voor a.u.b.
Bedankt voor de snelle reactie.
OK, ik wil dit wel proberen maar ik kan daar pas morgen op antwoorden. De uitval kan na 10 min, ofwel naar 30 min. gebeuren. Gemiddeld zo een 6 à 10 keer per avond.
Het is maar een 1 seconde, maar is wel vervelend. Laar je wel iets weten.
mvg. Julian
Voorlopig ziet dat er goed uit. Gisterenavond is de tv-box niet meer uitgevallen.
Het is voor mij een raadsel waarom de digicorder wel werkte, en altijd zo jaren heeft gewerkt, het met de tv-box eigenlijk ook werkte maar regelmatig uitviel????
Heb jij daar een verklaring voor?
Toch alvast bedank!
Julian
Kalm aan, dit was nog maar stap 1 om de oorzaak te proberen achterhalen.
Aangezien het nu wel werkt zonder storing denk ik dat er een HDCP-probleem tussen de TV-box en je versterker plaatsvond (of mogelijk zelfs de TV en de versterker) waardoor ze een nieuwe handshake uitvoeren. Wanneer dat gebeurt valt het beeld van de TV-box effectief even weg en stopt een opname of Terugkijk TV sessie.
Mogelijk kon de Digicorder daar beter mee om, of bestond het probleem toen nog niet.
Gebruik je de meegeleverde HDMI-kabel om je TV-box aan te sluiten? Gebruik je een goede HDMI-kabel (minstens versie 2.1 en niet te lang) tussen de TV en je versterker?
Mijn TV-box en versterker zijn aangesloten zoals ze nu bij jou aangesloten zijn, dus als je tevreden bent, geen problemen meer hebt en/of geen tijd/zin hebt om verder te onderzoeken kan je het ook gewoon zo laten.