Beantwoorden
fschoofs
Experienced Weetjesweter
Berichten: 19
Tien op tien! Hoort wie klopt daar? Dat loopt vlotjes. Jij bent af!

TV-box valt uit met zwart scherm

Sinds gisteren valt mijn tv box uit met een zwart scherm. En als ik door de TV-gids blader blijft hij hangen en komt het scherm in verschillende talen met even geduld.

Nog iemand met deze problemen?  Ik heb de diagnose gedaan en alles is goed volgens de test.

 

 

0 Likes
7 reacties
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box valt uit met zwart scherm

@fschoofs 

Herstart alles eens. Schakel de box uit met de knop achteraan. 10 seconden wachten en terug starten.

Helpt het niet, kan je nog terugzetten naar fabrieksinstellingen.

Nog niet? Volledig Telenet systeem herstarten, vanaf modem.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box valt uit met zwart scherm


@fschoofs  schreef:

Sinds gisteren valt mijn tv box uit met een zwart scherm.


Ik heb het gisteren voor de allereerste keer meegemaakt. Ik was een opname aan het afspelen en ineens werd het stil en ik kreeg het scherm met verschillende talen.  

Afspelen gestopt en via "verder kijken" weer gestart. "Verder kijken" startte op een verkeerd punt, stuk doorspoelen en terug afspelen...alles ok...

0 Likes
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

TV-box valt uit met zwart scherm

10 minuten geleden uitval tijdens rechtstreeks kijken...alles afgeschakeld, terug gestart lijkt ok..

0 Likes
DavyB
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Leesbeest! Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd!

TV-box valt uit met zwart scherm

Heb dit ook al sinds enkele weken. Geluid valt plots weg of scherm met ‘even geduld’ verschijnt tijdens gewoon kijken en geluid gaat wel verder, opnames afspelen stopt gewoon, plots raar beeld met felle kleuren.  Oplossing met aan/uit knop helpt, maar is een tijdelijke oplossing. Na x-dagen beginnen problemen opnieuw. Vanmorgen zelfs gewoon zwart scherm. Geen geluid en geen beeld. Kon tv-box ook niet meer uitschakelen met knop aan voorkant. Na harde reset en ‘even geduld’ werkt het momenteel weer. Maar voor hoe lang?

0 Likes
louishufk
Professional Meesterweter
Berichten: 3620
PhD in problem solving! Netweters’ orakel! Jij bent een ware apostel. De nieuwe Einstein!

TV-box valt uit met zwart scherm

@DavyB  @Theo2 

Vraag aan telenet om uw verbinding met het net en het net in uw omgeving na te kijken op onregelmatigheden. Als er daar niets te vinden is lijkt de oorzaak wel in uw toestel te zitten.

Wel is het zo dat de laatste weken de tv-box regelmatig een reset nodig heeft. Wat u als tijdspanne aangeeft tussen de resets is wel serieus overdreven. Dus alles eens nazien(bedrading) en vervangen indien het probleem blijft.

 


  louishufk | Ere-Krak
   We doen wat we kunnen, nu nog kunnen wat we doen.
    Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Vich
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box valt uit met zwart scherm

Ik heb dit probleem ook sinds enkele weken. Vooral bij het opvragen van films of series bij Play More... Herstart lost het meestal wel op

0 Likes
flujor
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
De kop is eraf!

TV-box valt uit met zwart scherm

Ik heb gisteren voor het eerst zelf mijn tv box willen opstarten, ik heb hetzelfde probleem

1. alles start op, ik heb beeld en er komt welkom (in alle talen) op
2. een minuut erna komt er een zwart scherm, gevolgd door 1 a 2 seconden: "even geduld"
3. terug zwart scherm en er veranderd niks

 

heb alles gereset, uitgezet opgezet, kabels gechecked, internet werkt...
alle fora afgeschuimt en geen oplossing gevonden.
geen optie voor hard-reset als je software niet start
zal de telenet hulpdienst maar eens bellen

0 Likes