Beantwoorden
PDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Hallo,

 

Sinds enkele dagen ben ik overgestapt naar de nieuwe tv box na het in panne vallen van de oude HD digicorder.

 

Op het eerste zicht was ik best tevreden na de installatie van de nieuwe box, het menu zit logisch in elkaar, goede snelheid, leuke functies en een bijzondere goede afstandsbediening. 

 

Helaas ben ik al 3 dagen bezig met alle mogelijke instellingen uit te testen om de beeldkwaliteit optimaal te krijgen( lees, zoals ervoor). Er werd mij bij de aankoop van de box verteld dat de kwaliteit van het beeld duidelijk beter is maar hier merk ik absoluut niets van. Zelfs op gewone live tv is er duidelijk een soort van waas over het beeld en dat is zeer zichtbaar bij het logo van de zender. Tv Theek en opnames is nog eens zo erg. Het lijkt alsof het met momenten 480p is en dan wat schommelt tussen 480p en 1080p. 

 

Ik heb een Samsung QLED 9FN en de beeldinstelling op de box staat op 4K ( heb alle instelling al uitgetest en geen verbetering).

 

de box is verbonden met utp en de testen die de box kan doen zijn allemaal perfect in orde. 

 

Bij een bestelling in de tv theek merk je ook dat op momenten dat het beeld achter zit op het geluid.

 

Ik vroeg me ook af wat de functie: beelden per seconde juist doet en of ik de UHD deep color functie op mijn tv moet inschakelen(de tv geeft dit aan als ik de box op 4K zet) want het beeld word dan veel donkerder.

 

 

Alvast erg bedankt voor uw antwoord!

 

0 Likes
14 reacties
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Synchroniseren beeld geluid aanpassen en je samsungbeeld op cinema zetten en een betere hdmikabek kopzn

0 Likes
PDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

@natte2 

bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad de cinema modus aanstaan en heb een eigen HDMI kabel aangesloten(verguld,4K,high speed,HDR..). Waar vind ik de optie ‘synchroniseren beeld en geluid? 

0 Likes
natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Probeer die te zoeken op instellingen tvbox of instellingen geluid tv. Kijk ook welke hdmipoort je gebruikt vermijd de arc hdmi ingang

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

@PDP 

Ik heb op dit forum al iemand geholpen met dezelfde TV.

Hij had een digicorder (1080i). Daardoor is er 1 instelling anders.(Filmmodus).

Alle beeldverbeteringsinstellingen moeten UIT. Een perfect beeld moet je niet verbeteren. Het wordt dan alleen maar slechter!

Ik heb hier heel veel research ingestoken en dit zijn voor mij de beste instellingen.

Je zet je TV-box op 4K:

Ik raad je volgende instellingen van je TV aan:

Schrijf de oude instellingen op zodat je nog terug kan.

De onderstaande instellingen die op UIT staan zijn dus het belangrijkste voor jouw probleem.

Je gaat naar de instellingen van je TV en kiest Beeld.

Hier kies je Beeldmodus: Film.

Dan kies je expertinstellingen:

Achtergrondverlichting: 14

Helderheid: 0

Contrast: 45

Scherpte: 0

Kleur: 25

Tint: 0

Clean Digital View: UIT

Automotion Plus: UIT

Lokaal Dimmen: Standaard

Contrast verbetering: UIT

HDR+ : UIT

Filmmodus: Dit is normaal grijs en staat dus uit.

Kleurtint: Warm1

Gamma: BT.1886

RGB-modus: UIT

Kleurruimte: Auto

Ik wens je nu veel kijkplezier met je perfecte beeld.

Als dit jouw probleem oplost duid het ook aan als oplossing aub.

Tags (1)
PDP
Experienced Beetjesweter
Berichten: 3
Primeur! It's your third party! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Hallo VoodooKing,

 

alvast erg bedankt voor uw uitgebreide en gedetailleerde oplossing. Helaas heeft dit mijn probleem niet opgelost aangezien mijn huidige instellingen zeer gelijkend zijn aan de uwe (ik gebruik die van rtings). Het probleem bij mij zit echt in de omvorming die de tv box doet met het binnenkomend signaal en de buffering bij opnames. Er is intussen een case van aangemaakt bij Telenet en zij gaan het verder opvolgen.

 

ik ga wel uw antwoord als oplossing aanduiden voor diegene die de meest perfecte beeldinstellingen wensen op hun QLED tv. Zo krijgt u alsnog wat credit 🙂 

natte2
Professional Meerweter
Berichten: 125
BINGO! De volle 100! Goed bezig! Say what?!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Tof van je

0 Likes
schumpi
Freshman Beetjesweter
Berichten: 1
Leesbeest! Leesclubje starten? Primeur! Pageturner!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Beste allen. 

Onlangs heb ik mijn digicorder ingewisseld voor de nieuwe tv box en meteen viel het me op dat de beeldkwaliteit minder is (vooral in scherpte).

Wat ik naar mijn mening opmerk is beeldcompressie. 

Nu lees ik dat er nog mensen zijn met dezelfde opmerking hierover. Net zoals bij de TS gaat het ook hier om een Samsung QLED 9FN tv waarvan ik reeds gezocht heb in de instellingen + ander HDMI kabels getest, helaas geen beter resultaat. 

Hopelijk wordt dit snel opgelost in een toekomstige firmware en is dit geen bewuste aanpassing geweest van telenet (beeldcompressie?)

dwadj
Experienced Weetjesweter
Berichten: 24
Happy New Year! Nog geen reader's digest? :-) A born reader! Twee handen vol!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Laat jullie niets wijs maken over andere (lees duurdere) Hdmi kabels...

Er is geen verschil in beeld/geluid kwaliteit tussen een standaard 5 euro Hdmi kabel (high speed with internet) en eentje van 100 euro hoor....

Het signaal wordt digitaal doorgestuurd en een 0 of 1 zal ook wel aankomen als 0 of 1 bij de ontvanger, voor analoge overdracht is dat natuurlijk wel belangrijk.

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

@schumpi 
vooral op de cloud opnames zit volgens mij een veel te hoge compressie. In snelle of complexe beelden verlies je heel snel details en komen er veel compressie fouten / artefacten te voorschijn.

Hoop dat ze dit snel aanpassen.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Bij sommige programma's zitten er meer artefacten in dan bij andere.

Bvb "De buurtpolitie" zitten er véél artefacten in .Komt dit door hoe het programma opgenomen word.Het heeft ergens te maken naar het schijnt met beeldcompressie.

Maar kan dit dan niet opgelost worden want wat je ook veranderd in je beeldinstellingen van je tv blijven die artefacten zichtbaar.

En nogmaals bij andere programma's zijn er dan weer géén zichtbaar.

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Alles op zijn plek! Wereld gedichtendag On a roll...

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Dat viel me idd ook al op dat bepaalde opnames echt veel compressie(fouten) bevatten.

Wel valt me op dat in programma's met vaste ondertitels er veel compressie te zien is rond die ondertitels. Eigenlijk is die compressie volgens mij veel te hoog of van slechte kwaliteit.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Dat is idd ook zo dit is al weken.

Dat dit nog niemand opgevallen is.

0 Likes
Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Dit probleem blijft duren.

Komt dit nu alléén voor bij de nieuwe tv-box dat er compressie rond de vaste ondertiteling zit.

Kan daar niets aan gedaan worden?

0 Likes
Ex-Netweter
 

TV box vs Digicorder: beeldkwaliteit, functies, etc

Ik heb daar nog nog nooit iets van gemerkt. (Samsung QE55Q8D).

Al meer dan een jaar in het bezit van de TV-box.

Hier is het beeld van de TV-box véél beter als de Digicorder voorheen.

Je kan wel artefacten krijgen als je teveel beeldverbeteringsinstellingen op je TV aan staan hebt. (zie mijn vorige post in dit onderwerp).

0 Likes