Beantwoorden
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Wij krijgen de laatste tijd vaak korte onderbrekingen in beeld en geluid te zien.

We zien dan zeer kort zwart beeld, gevolgd door een roze frame en een frame volledig in ruis te zien.

Ik kan er geen patroon in vinden wanneer dit voorkomt. Soms hebben dit een avond niet. Een andere keer krijgen we dit meermaals per minuut te zien. HDMI kabels zijn perfect, daar kan het zeker niet aan liggen.

 

Iemand die dit ook voor heeft en heeft kunnen oplossen?

0 Likes
7 reacties
patrick37
Professional Superweter
Berichten: 5856
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Onderbrekingen beeld / roze beeld

@fred67  zeker eens de coax kabel controleren. Ook zeker deze eens vervangen als de mogelijkheid er is want kan zijn dat er ergens een probleem zit in de coax kabel.


  Patrick37 | Krak
  no one is you en that is your power.
   Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Controleer idd eerst eens je coaxkabel. In het slechtste geval is je Netwerkverdeler (NIU) defect of nog slechter; je buitenkabel en moet er iets door Telenet vervangen worden. Heb je de klantendienst al eens gebeld? Die komen er samen met jou wel uit. Let wel op dat er kosten aan verbonden zijn wanneer er een technieker langskomt en het blijkt aan jouw infrastructuur te liggen...
EDIT: Heb je ook problemen met Telenet internet dat af en toe wegvalt of enorm traag gaat? Of bijvoorbeeld de vaste telefonie die wegvalt?

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Met andere diensten geen probleem.

Heb de coax vervangen, ook de hdmi. Probleem blijft zich voordoen.

Enkel in live tv, niet in opnames.

Wellicht een mankement aan de coax module in de tv-box?

0 Likes
WhiteSasch
Professional Weetjesweter
Berichten: 28
WOW, overzichtelijk! Alles op zijn plek! Tien op tien! Jij bent af!

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Als het niet in de opnames is zou ik idd de digibox laten swappen. Je kan eventueel kijken of het probleem zich ook voordoet op analoge live tv of op een andere digibox. 

0 Likes
fred67
Freshman Meerweter
Berichten: 54
De vlam zit erin. Wereld gedichtendag Alles op zijn plek! On a roll...

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Deze namiddag op aanraden van Telenet een nieuwe tv-box gehad. Geen probleem meer met knipperende beelden of Remote die 5 zenders overlaat. Helaas wel weer een model die veel ventilator geluid maakt 😢

 

Er zijn toch wel wat kwaliteit problemen met die nieuwe boxen denk ik?

Guyke1
Professional Weetjesweter
Berichten: 143
Topicvreter! BINGO! De volle 100! Topicwurm!

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Ja,volgens mij is de kwaliteit nog niet op zijn punt.

0 Likes
Silverwing
Freshman Veelweter
Berichten: 165
Full speed writing! BINGO! De volle 100! De vlam zit erin.

Onderbrekingen beeld / roze beeld

Zolang je niet tevreden bent met de box en indien er een gegronde reden is deze gewoon terugbrengen,je krijgt met de glimlach een andere.Ben zelf aan nummer 4 bezig nadat de vorige allen rare dingen deden.Na de derde vonden ze dat eerst alles bij mij maar eens moest nagekeken worden.

Met de glimlach heb ik de technicus onthaald en hem terug buiten gelaten,sindsdien zijn ze bij Telenet eens zo vriendelijk als ik bel.😀