WhiteSasch
Professional Weetjesweter
WhiteSasch
Neem contact met mij op
Onlinestatus |
Offline
|
Datum laatste bezoek |
11-03-2020
23:48
|
Lid sinds: 10-07-2018
Datum laatste bezoek: 11-03-2020 23:48
Ranking
Professional Weetjesweter
04-03-2020
19:09
2
Beste Netweters, ⚠️Ik wil even iets belangrijks meedelen; vandaag ging ik naar de Telenet Shop in Dendermonde om een TV-box te gaan halen, maar ik kreeg daar de mededeling dat er GEEN STOCK meer is door het Coronavirus. De winkelier kon mij ook niet vertellen wanneer de Telenet Shop terug stock gaat hebben. Een verwittigd man is er twee waard. 🙃
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
TV-box
25-02-2020
03:21
2
Thanks voor de oplossingen, boys! Inmiddels is er vrijdag een supervriendelijke TN-technieker langs geweest, die alles gedaan heeft zoals ik het eigenlijk wou en ook écht meedacht aan wat kan en wat niet kan en wat de beste oplossing is. Situatie nu is dus; dropkabel komt binnen in het vatenkot, daar is de netwerkverdeler geplaatst. Van aan de netwerkverdeler lopen er 2 coax-kabels naar boven (voor eventueel later digitale TV, die coaxkabels lagen er al van vroeger). Op de modemuitgang van de netwerkverdeler heeft de technieker een coax-kabel getrokken naar de achterkant van de muur (door een bestaand gat) en daar staat dan de modem zónder wifi (op de bestaande plaats waar vroeger de Proximus-modem stond). Vervolgens loopt er een UTP naar boven (naar een switch), waar een AP op aangesloten is van Telenet. Dit systeem werkt enorm goed en ik dank dan ook de uiterst vriendelijke TN-technieker!
... Meer weergeven
17-02-2020
23:59
Hoi, Ik heb net de overstap geregeld van Proximus naar Telenet voor ons jeugdhuis (KLIK Buro zonder digitale TV, we zijn een bedrijf met ondernemingsnummer), maar ik had hierover een aantal vraagjes;
- Onze coaxkabel komt binnen in een andere ruimte dan waar onze modem zou moeten komen. - Kan ik deze coaxkabel verlengen? Zo ja, graag een link naar welke kabel en met welke connectors ik dit precies kan doen? - Hoe ken ik trouwens de dikte van de kabel die er nu ligt? (PE14, ...) - Hoe zou ik eventueel kunnen testen of onze binnenkomende coax nog signaal doorgeeft en nergens onderbroken is (in een jeugdhuis weet je immers nooit...). - Kan de TN-technieker die nu vrijdag langskomt deze coaxkabel ook verlengen? Of doet hij dit niet? En meet hij eventueel het signaal door van de binnenkomende coax, om te kijken of deze oké is? - Last but not least; kan de TN-technieker eventueel de netwerkverdeler in een andere ruimte dan de modem plaatsen, of is dit ook niet mogelijk? En dien ik hiervoor zelf bekabeling te voorzien, of kunnen/doen zij dit ook? Een heleboel vragen inderdaad, waarvoor mijn excuses. Alvast hartelijk dank voor jullie bereidwillige medewerking! PS: Ik ben de technieker van ons jeugdhuis, met kennis van elektriciteit. Kabels verbinden e.d. kan ik allemaal, ik ben dus geen "dummy". 😂
... Meer weergeven
Labels:
- Labels:
-
aansluiting
-
coax kabel
-
dropkabel
28-12-2019
11:36
Als het niet in de opnames is zou ik idd de digibox laten swappen. Je kan eventueel kijken of het probleem zich ook voordoet op analoge live tv of op een andere digibox.
... Meer weergeven
27-12-2019
21:29
1
Dag @patrick37 , hartelijk dank voor je reactie. Ik heb mijn BTW-nummer nog nergens stopgezet, of ook nog nergens doorgegeven dat ik dit wil laten stopzetten op 1 januari, trouwens. Dit moet ik asap nog doen...
... Meer weergeven
27-12-2019
19:51
Dag Netweters, Ik wil hier toch even mijn ongenoegen uiten over de service die Telenet tegenwoordig aan hun klanten biedt. Korte schets; op 04/12/2019 heb ik naar tbadmin@telenetgroup.be een overnamedocument verzonden om alle Telenet-diensten terug op mijn moeder haar naam te zetten (zelfde adres), wegens stopzetting van mijn bedrijf op 01/01/2020. Op 16/12/2019 heb ik via Twitter aan Telenet gevraagd of ze hun mailbox wel checken en al enige update hebben hieromtrent. Hier werd mij het volgende verteld (en ik citeer): "Bedankt om dit door te sturen, Sascha. Ik heb zojuist alle nodige documenten voor deze overname gevonden. Van zodra deze overname is uitgevoerd houden we je hiervan op de hoogte. Mijn excuses voor het misverstand. 😞 Stijn" Oké, goed, geen probleem. Vandaag (27/12/2019) vroeg ik alweer een update over deze overname op een licht geïrriteerde toon (via Twitter) en toen kreeg ik plots het volgende te horen (citaat): "Hey Sacha, ik geef je even tussentijdse feedback i.v.m. je overname. Helaas is het pas mogelijk om de overname in orde te brengen in februari. Dit is omdat we een foutmelding in ons systeem hebben en het helaas niet vroeger in orde kunnen brengen. Van zodra de overname in orde is, zal ik er zeker voor zorgen dat de laatste 3 facturen opnieuw gefactureerd worden richting het bedrijf. Sorry voor het ongemak alvast. Je mag van ons een bevestiging ontvangen via e-mail wanneer dit in orde is. Dit zal zijn op het volgende e-mailadres: xxx@xxx.com. Fijn oudjaar! Livia" Inderdaad, fijn oudjaar. Hoe kan het dat een overnamedocument pas in februari kan verwerkt worden door TN? Ik ben de laatste persoon die over de service & diensten van Telenet zeurt, al meer dan 10 jaar klant, maar dit is toch echt wel een brug te ver. Mijn oplossing is dus; al mijn diensten bij Telenet opzeggen en deze opnieuw bestellen onder de naam van mijn moeder (op hetzelfde adres). Voilà, even alle frustraties aan de kant gezet, laat maar horen wat jullie hierover denken en voor iedereen toch nog prettige feestdagen gewenst! 🍾
... Meer weergeven
27-12-2019
01:51
Ook even handig om te vermelden welke phone je gebruikt en welk besturingssysteem? (versie; bv. Android 10, iOS 12, ...)
... Meer weergeven
24-12-2019
14:29
Dat wordt niet bij je data bijgerekend, die opnames die naar de Cloud worden opgeslagen...
... Meer weergeven
23-12-2019
18:57
Maar, huh?! Waarom hebt ge in godsnaam ne HGW modem nodig, als uwe TV-box toch achter uwen eigen router kan? 😛
... Meer weergeven
23-12-2019
18:26
1
Lijkt op een DNS-cache probleem. De cache van je browser al eens gewist? Modem en je pc al eens heropgestart? In het slechtste geval gebruik ik steeds de DNS-servers 8.8.8.8 en 8.8.4.4 i.p.v. die van Telenet, dat kan misschien ook jouw oplossing zijn. Probeer ook eens volgende commands in Opdrachtprompt (cmd): "ipconfig /flushdns", "ipconfig /release", "ipconfig /renew", "ipconfig /registerdns" en als laatste "netsh winsock reset". Voer alles uit zonder de haakjes en zonder de komma's en gewoon in aparte regeltjes. Let wel op dat je opdrachtprompt in administrator-modus start.
... Meer weergeven
23-12-2019
18:18
Controleer idd eerst eens je coaxkabel. In het slechtste geval is je Netwerkverdeler (NIU) defect of nog slechter; je buitenkabel en moet er iets door Telenet vervangen worden. Heb je de klantendienst al eens gebeld? Die komen er samen met jou wel uit. Let wel op dat er kosten aan verbonden zijn wanneer er een technieker langskomt en het blijkt aan jouw infrastructuur te liggen... EDIT: Heb je ook problemen met Telenet internet dat af en toe wegvalt of enorm traag gaat? Of bijvoorbeeld de vaste telefonie die wegvalt?
... Meer weergeven
23-12-2019
18:13
2
Dag Petermichael, De uitgaande server moet je niet instellen op imap.telenet.be, maar op smtp.telenet.be met als poort 587 en beveiligingstype TLS. Op de Mobile Configurator (klik hier) onder het tabje "e-mail instellen" (eerst je smartphone selecteren) kan je ook vinden hoe je je e-mail adres(sen) juist instelt op je smartphone.
... Meer weergeven
05-12-2019
13:47
1
@MaartenLoyens open je hiervoor even een ander topic? Dat is wat overzichtelijker en kunnen we het daar bekijken...
... Meer weergeven
04-12-2019
21:09
Haha, ik denk dat het net geen match was dan. 😛 Overigens hoorde ik bij de Limburgse klantendienst wel veel meer lawaai en duurt het daar wat langer dan bij de business dienst. 🙂
... Meer weergeven
Berichten die WhiteSasch geliked heeft
Berichten die {login} geliked heeft
Onderwerp | Likes | Auteur | Laatste bericht |
---|---|---|---|
1 | |||
1 | |||
8 | |||
2 | |||
2 | |||
2 | |||
5 |
door
Mobi
| ||
2 | |||
1 | |||
3 |
Berichten met likes
Onderwerp | Likes | Gepost |
---|---|---|
2 | 04-03-2020 19:09 | |
2 | 25-02-2020 03:21 | |
1 | 27-12-2019 21:29 | |
2 | 23-12-2019 18:13 | |
1 | 23-12-2019 18:26 | |
1 | 05-12-2019 13:47 | |
2 | 04-12-2019 19:36 | |
1 | 04-12-2019 20:59 | |
2 | 04-12-2019 19:41 | |
2 | 17-12-2018 21:05 |