Beantwoorden
SamL
Freshman Beetjesweter
Berichten: 3
Pageturner! It's your second party! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

TV-box, Signaal Switch en radio

Goedemorgen,

 

Huidige setup:

- Sony receiver en TV

- Harmony universal remote met hub 

- Telenet TV-box

 (en nog wel wat andere prutsen)

 

Binnen enkele weken ontvangen we geen analoog signaal meer via de kabel. Een FM antenne helpt niet aangezien het signaal in huis niet sterk genoeg is.

Bij een telenet Digicorder zou ik het eenvoudig kunnen oplossen door de kanalen te gebruiken (StuBru=903). Bij de TV-box kan dit niet meer, maar dien je ofwel de app (via de tv) te gebruiken (als ik radio luister zet ik de tv niet aan), ofwel de spraakbediening op de telenet afstandsbediening (die ergens in een schuif ligt aangezien ik deze niet kan koppelen met de rest van mijn toestellen).

 

Ik vind het wat gek dat ik een DAB+ radio moet aanschaffen om het huidige gebruiksgemak te behouden, terwijl ik een toestel in huis heb dat radio kan afspelen (TV-box).

 

Heeft er iemand een idee of genummerde radiokanalen in de toekomst terug beschikbaar komen op de TV-box? Andere tips (behalve het vervangen van de receiver) zijn natuurlijk ook welkom.

 

Al bedankt,

Sam

 

 

0 Likes
3 reacties
Steven-E
Freshman Meesterweter
Berichten: 2588
Jij bent geliefd! Jij bent een pro! Krak 2021 Krak 2022

TV-box, Signaal Switch en radio

De Vistron VDR 210 (Telenet versie) kan je aansluiten op je huidige receiver.

https://toestellen.telenet.be/dvb-c-radio-tuner-vdr-210.html

49 euro voor Telenet klanten.

Wellicht kan je hem ook bedienen met je Harmony remote. Hij staat niet alsdusdanig in de Harmony Database, maar de VDR-110 wel. Desnoods programmeer je zelf de IR codes.


  Steven-E | Krak
  Ik wil groot zijn in iets kleins
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
williamh1
Professional Weetjesweter
Berichten: 41
Topicwurm! Say what?! Wereld gedichtendag Complimentendag

TV-box, Signaal Switch en radio

Je kan de Vistron VDR-210 bedienen via de Harmony AB, in de database staat de 210 niet vermeld wel de Vistron VT-850 of VT-855 (Duits model). Was geen probleem om de Harmony te programmeren.

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5198
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

TV-box, Signaal Switch en radio


@SamL  schreef:

...

Heeft er iemand een idee of genummerde radiokanalen in de toekomst terug beschikbaar komen op de TV-box? Andere tips (behalve het vervangen van de receiver) zijn natuurlijk ook welkom.

...


Hopelijk zien ze het nu in bij Telenet. Dan hoeven ze niet meer te prutsen met de TV-Box om de radio zender StuBru met de warmste week door te geven als tv. 

0 Likes