24756
netweters
|
152398
antwoorden
|
20699
vragen
|
Wij krijgen de laatste tijd vaak korte onderbrekingen in beeld en geluid te zien.
We zien dan zeer kort zwart beeld, gevolgd door een roze frame en een frame volledig in ruis te zien.
Ik kan er geen patroon in vinden wanneer dit voorkomt. Soms hebben dit een avond niet. Een andere keer krijgen we dit meermaals per minuut te zien. HDMI kabels zijn perfect, daar kan het zeker niet aan liggen.
Iemand die dit ook voor heeft en heeft kunnen oplossen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
Controleer idd eerst eens je coaxkabel. In het slechtste geval is je Netwerkverdeler (NIU) defect of nog slechter; je buitenkabel en moet er iets door Telenet vervangen worden. Heb je de klantendienst al eens gebeld? Die komen er samen met jou wel uit. Let wel op dat er kosten aan verbonden zijn wanneer er een technieker langskomt en het blijkt aan jouw infrastructuur te liggen...
EDIT: Heb je ook problemen met Telenet internet dat af en toe wegvalt of enorm traag gaat? Of bijvoorbeeld de vaste telefonie die wegvalt?
Met andere diensten geen probleem.
Heb de coax vervangen, ook de hdmi. Probleem blijft zich voordoen.
Enkel in live tv, niet in opnames.
Wellicht een mankement aan de coax module in de tv-box?
Als het niet in de opnames is zou ik idd de digibox laten swappen. Je kan eventueel kijken of het probleem zich ook voordoet op analoge live tv of op een andere digibox.
Deze namiddag op aanraden van Telenet een nieuwe tv-box gehad. Geen probleem meer met knipperende beelden of Remote die 5 zenders overlaat. Helaas wel weer een model die veel ventilator geluid maakt 😢
Er zijn toch wel wat kwaliteit problemen met die nieuwe boxen denk ik?
Ja,volgens mij is de kwaliteit nog niet op zijn punt.
Zolang je niet tevreden bent met de box en indien er een gegronde reden is deze gewoon terugbrengen,je krijgt met de glimlach een andere.Ben zelf aan nummer 4 bezig nadat de vorige allen rare dingen deden.Na de derde vonden ze dat eerst alles bij mij maar eens moest nagekeken worden.
Met de glimlach heb ik de technicus onthaald en hem terug buiten gelaten,sindsdien zijn ze bij Telenet eens zo vriendelijk als ik bel.😀