Beantwoorden
Sanvaho
Professional Beetjesweter
Berichten: 7
Alles op zijn plek! TV-box / TV-app / telenttv.be Handje vol! Vernieuwde Telenet Webmail?

Telenet TV Box en Home Assistant

Qua free open source home autmation is er momenteel:

https://www.home-assistant.io/

 

Ik probeer een integratie voor elkaar te krijgen met de nieuwe digicorder, die eigenlijk gebaseerd is op dezelfde hardware dan de Ziggo Mediabox next (daarvoor is er reeds een beta integratie beschikbaar via GitHub / communities voor Home Assistant).

 

Volgens mij zijn er 2 opties:

1) via lokale IP adres van de Digicorder en één of ander media player protocol (RTSP voor de stream en een ander voor de controle);

2) via de host www.telenettv.be in SSL en via web-api (de session en token dan via login-prd-telenet).

 

Iemand ervaring / tips / technische documentatie hiervoor (lokale protocols of web-api)? Altijd bereid om hier een integratie te helpen voor elkaar krijgen.

 

groeten,

Frederik.

0 Likes
3 reacties
Theo2
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 602
Like a journalist. Opgeruimd staat netjes! Jij #DTV. Goed bezig! En wanneer slaap jij?

Telenet TV Box en Home Assistant

De "nieuwe " digicorder is geen Digicorder, als je de TVbox bedoelt tenminste...

Logisch want hij "neemt" niets op hij is een soort afstandsbediening...

0 Likes
NicolaiVdS
Freshman Beetjesweter
Berichten: 6
Leesclubje starten? Pageturner! Gelezen en goedgekeurd! De kop is eraf!

Telenet TV Box en Home Assistant

lijkt me een tof idee om uitewerken ik heb zelf al eens gekeken hoe de telenettv website de inlog regelt en heb al een paar ideetjes hoe je dit kan automatiseren.

 

van de moment ik meer weet laat ik je het zeker weten.

 

 

0 Likes
Michiel_DP
Experienced Meerweter
Berichten: 110
Full speed writing! Een bus vol! WOW, overzichtelijk! De volle 100!

Telenet TV Box en Home Assistant

Heb je ondertussen al iets gevonden. Ik ben net begonnen met home assistant. Cool. Ik zou het interessant vinden mocht je bv. Kunnen iets maken in de zin van. Na valavond zet dan enkele lichten aan als de tvbox aangezet wordt... Ik wil zeker mee testen en proberen. Maar ben daar wel leek in. 

0 Likes