Beantwoorden
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter
Twee handen vol! Leesbeest! Mooi, mooi! Leesclubje starten?

Telenet TV-app haperend beeld via Chromecast

Ik gebruik de Telenet TV app om beelden te casten via wifi naar een TV met externe chromecast. Ik cast vanaf een Motorola One Zoom GSM of vanaf een tablet Samsung galaxy. Het beeld op de TV heeft (zowel bij GSM als bij tablet) om de  ongeveer 5 seconden een klein kort schokje. Het beeld via andere apps (bv Netflix) die rechtstreeks in de televisie zitten is wel vloeiend. Wat kan de oorzaak zijn en hoe kan dit worden opgelost?

Titel gewijzigd door Vincent (mod) | Vorige titel: Telenet TV app haperend beeld

0 Likes
23 reacties
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter

Ik ga dat eens uitproberen.

0 Likes
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter

Ik zal het eens proberen met een verlengkabel.

0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

uw snelheid van abonnement heeft niet veel te maken met de wifi snelheid , deze abonnements snelheid bepaalt enkel hoe hoog deze maximaal kan zijn voor downloaden en uploaden vannaar het internet, 

staat los van de interne wifi gebruikers hun onderling behaalde snelheden onderling, los van het down-en upload max en minimum van de modem , kan de wifi wel veel hoger zijn, dan de abbonementen hun snelheden. voor televisie is uw abonnement normaal zeker genoeg enkel de wifi snelheid mag wat verbeterd worden, in de ruimte met televisie en gsm tijdens het casten

Yesterdayman
Freshman Weetjesweter

Ik wil dat graag eens proberen, maar vind niet waar in 'mijn telenet' ik dat kan aanpassen.   

0 Likes
Janneke_Dust
Freshman Meesterweter
Krak 2021 Krak 2022 Krak 2020 PS: 2500 posts. Indrukwekkend!

Digitale communicatie is geen water. De laagste frequenties in dit geval ook de laagste kanalen dragen iets verder. Daarom ook dat de 2.4 GHz band iets verder draagt dan de 5 GHz.

De gebruikte bandbreedte heeft daar geen invloed op tenzij bepaalde kanalen gestoord worden. Hoe groter de bandbreedte hoe groter de kans dat er storingen zijn. Daarvoor zijn er WiFi -analysers om te kijken welke kanalen door de buren gebruikt worden.

Jean (Janneke Dust) | Krak
Hou het eenvoudig.
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes
Yesterdayman
Freshman Weetjesweter

Kun je de telenet TV app manueel op een lagere resolutie zetten?

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Dat verdient een trofee! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou MVP, Most Valuable Poster!

Uiteraard is elektriciteit geen water. Toch kan men door zo te vergelijken iets duidelijk maken.

Het debiet van het water (liters per minuut) kan je vergelijken met het vermogen (watt).

De buis met de kleine opening, met een bandbreedte van 20 

De buis met de eens zo grote opening met een bandbreedte van 40.

Het vermogen van het signaal is in beide gevallen identiek. 

Bovendien door een smallere bandbreedte te kiezen verklein je de kans op storing.

0 Likes
thomasdb
Freshman Bijna Allesweter
En wanneer slaap jij? JACKPOT! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

om een gewone hdmi kabel aan de chromecast te hangen heb je er zo eentje nodig

https://www.amazon.de/dp/B07RTX4R9Q

(hdmi female-female coupler )

je kan ook een verlengkabel kopen speciaal hiervoor als u reeds nog geen oude reserve hdmi kabel ergens ter beschikking heeft 

https://www.amazon.de/-/nl/dp/B0C897XRN8/

foto's ter illustratie,

natuurl!ijk ook te vinden op bol en dergelijke of mogelijks in uw lokale elektrohandel

Yesterdayman
Freshman Weetjesweter

Ik heb een chromecast met google tv geïnstalleerd ter vervanging van de oude chromecast. En nu vertoont het beeld bij het casten geen haperingen meer, ik moet zelfs de telenet TV app niet rechtstreeks op mijn TV installeren. Situatie opgelost. Bedankt voor de tip.