Telenet startte 12/06 (gisteren) met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie R5.02.6812 van de Telenet TV-app.
Normaal zal de nieuwe versie ten laatste op 15/06 voor iedereen beschikbaar zijn.
Technische informatie
- Android: Android 6 of hoger vereist
- Android TV: Android 10 of hoger vereist
- iPhone/iPad: iOS 12.1 of hoger vereist
- Apple TV: tvOS 13.0 of hoger vereist
- Web: laatste browserversie vereist
Nieuwe features
'Zenders' beschikbaar via de app
Na de succesvolle lancering van de categorie 'Zenders' (de voormalige Zenderzone) op de TV-box, zal deze nu ook beschikbaar zijn op de Telenet TV-app.
Je vind er een breed content aanbod van verschillende zenders terug, met een uitgebreide collectie van populaire zenders van bij ons.
Geniet van de gratis toegang tot alle content tot 7 dagen na de uitzending of van onbeperkt streamen van eerdere afleveringen.
Andere nieuwigheden
- Voor bepaalde series in de categorie 'Streaming' kun je nu de intro overslaan
- De functie 'Continued Replay', eerder uitgebracht op de Telenet TV-app, is nu ook beschikbaar op Chromecast en in Picture-in-Picture-modus (PIP)
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn nu verholpen.
We geven jullie een overzicht.
- Het probleem waarbij 'Verder kijken' niet altijd werd bijgewerkt tijdens het casten is opgelost.
- Problemen met bufferen en laden tijdens reclameblokken op Chromecast zijn nu opgelost.
- De profielnaam van de gebruiker wordt nu weergegeven in het instellingenscherm "Beheerd profiel".
- Een fout bij de overgang van Picture-in-Picture (PIP)-modus naar volledig scherm is opgelost.
- Het probleem waarbij sommige gebruikers een notificatie kregen over maximale gelijktijdige streams wanneer ze terugkeerden uit de PIP-modus is opgelost.
- De leeftijdsclassificatie '0' is verwijderd uit de kanaalbalk.
- Inhoud met advertenties startte niet altijd op het juiste moment bij het hervatten van het kijken, maar dit probleem is opgelost.
- De melding dat de gebruiker content aan het downloaden was werd in sommige gevallen ten onrechte getoond, dit zou nu niet meer moeten gebeuren.
- Streamen in Safari op iOS of iPadOS is weer beschikbaar
- Verschillende fouten bij het starten van video's zijn opgelost.
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen voor de Telenet TV-app.
We geven jullie bij deze een overzicht van de gekende problemen waaraan men werkt.
- 'Download'-filter wordt weergegeven in Kanalen, terwijl er geen downloadbare inhoud beschikbaar is.
- Binge pop-up verschijnt te snel voor VTM opnames.
- Op Apple TV en Android TV blijft de navigatie steken als je op 'omhoog' drukt op de afstandsbediening wanneer je bovenaan de pagina staat.
- Op Apple TV en Android TV loopt de navigatie vast wanneer op 'terug naar boven' wordt gedrukt in de VTM categoriepagina.
- Herhalingsgebeurtenissen zijn nog steeds zichtbaar in de tv-gids, maar buiten de afspeeltijd wordt een fout copy-label weergegeven.
- Pop-up voor continued replay toont soms te laat.
- Huidige live gebeurtenis wordt getoond als toekomstige gebeurtenis op de kanaalbalk.
- Wanneer je een opname laat afspelen via je TV-box, krijg je hier niet altijd een update over op je mobiel toestel.
- Als je de binge pop-up sluit, stopt de uitzending in een zwart scherm i.p.v. terug te keren naar de detailpagina.
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op?
Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Suzy
Community Manager
Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.