Info!Gesloten onderwerp
Onderwerpen die langer dan 6 maanden geen reactie krijgen, worden afgesloten. Heb je dezelfde vraag of wil je er toch meer informatie over? Start dan een nieuw onderwerp op De Netweters. Hoe je dit kan doen, vind je hier
Opgelet! Denk eraan dat er in oude onderwerpen informatie kan staan die niet meer up to date is.
Telenet startte 25/09 (maandag) met de gefaseerde uitrol van de nieuwe software versie R5.05.77 van de Telenet TV-app. Normaal was de nieuwe versie ten laatste op 27/09 voor iedereen beschikbaar.
Technische informatie
Android: Android 6 of hoger vereist
Android TV: Android 10 of hoger vereist
iPhone/iPad: iOS 12.1 of hoger vereist
Apple TV: tvOS 13.0 of hoger vereist
Web: laatste browserversie vereist
Nieuwe features
Zoek optimalisatie
In deze release zit er een kleine aanpassing in hoe de zoekresultaten worden getoond. Wanneer je zoekt naar een naam (bv. van de acteur), tonen nu eerst resultaten met deze naam in de titel en erna resultaten waar deze naam in de lijst met acteurs staat. Wanneer je zoekt voor een aflevering van een tv-programma, wordt de serie getoond in plaats van één aflevering.
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn nu verholpen. We geven jullie een overzicht.
een schermflikkering/glitch wanneer wordt overgeschakeld naar volledig scherm voor Replay- en VOD items
het starten van een ander item via AirPlay, start nu het item via AirPlay in plaats van in de app
het opname icoon op de kanaalbalk toont nu de juiste status na het starten/annuleren van de opname
de filter om downloadbare content te zien is weggehaald in het Zenders-menu, hier is er geen inhoud om te downloaden
live-tv pauzeren in lineaire speler werkt weer
niet browser-specifieke wachtwoordmanagers werken nu op Android
thumbnail afbeelding worden terug bijgewerkt tijdens 'Kijk nu'
het AirPlay-pictogram is weer beschikbaar op iPhone
er is een UI-oplossing geïmplementeerd voor het vegen om opnames te verwijderen
een download opnieuw starten nadat deze werd geannuleerd werkt terug
videostoringen nemen af voor PIP op iPhone tijdens het afspelen van opnames
Gekende problemen
Zoals bij elke update vermeld, blijft Telenet werken aan oplossingen en verbeteringen voor de Telenet TV-app. We geven jullie bij deze een overzicht van de gekende problemen waaraan men werkt.
in plaats van de melding voor het bereiken van het maximum aantal gelijktijdige streams, kan de gebruiker een onverwachte foutmelding krijgen wanneer hij het maximum aantal assets die een gebruiker mag bekijken overschrijdt
de gebruiker krijgt geen foutmelding te zien wanneer hij het verkeerde DTV-nummer selecteert in het loginscherm, waardoor hij de app niet kan gebruiken
Merk je na de update nieuwe problemen of duikt een oud probleem plots opnieuw op? Geef het dan door via 015/66.66.66 of via Facebook, Twitter of WhatsApp.
Wat zat er in R5.04.74?
In augustus is versie R5.04.74 uitgerold tussen 14/08 en 16/08. We beseffen dat we hier toen geen topic over hebben live gezet, waarvoor onze excuses. Daarom delen we hieronder alsnog graag welke wijzigingen en oplossingen er toen in zaten.
Telenet is verheugd om een belangrijke verbetering aan het Content Management Systeem (CMS) aan te kondigen. Deze wijziging zorgt ervoor dat er in de toekomst een nog betere ervaring gecreëerd kan worden door middel van boeiende en gepersonaliseerde content.
Opgeloste problemen
Deze problemen werden vastgesteld in eerdere versies en hadden mogelijk gevolgen voor klanten, ze zijn verholpen in R5.04.74.
topnavigatie op Apple TV en Android TV beweegt nu in de juiste richting
de foutmelding "Kon pagina niet vinden" in Zenders is opgelost voor RTL en één/Canvas
er wordt nu een fout weergegeven wanneer de URL om in te loggen op Apple TV of Android TV verkeerd wordt ingevoerd in de browser
'Verder kijken' wordt nu bijgewerkt als je kijkt via een Chromecast of TV-box
de naam van het volgende event in 'Continued replay' wordt nu bijgewerkt wanneer je verder kijkt
de app blijft responsief als je hem afsluit en opnieuw start terwijl je een film/serie downloadt
de accountnaam van de ingelogde gebruiker wordt terug weergegeven in het scherm 'Profielinstellingen beheren'
inhoud op Apple TV zou nu op het juiste moment moeten starten, niet meer vanaf pre-padding
de foutmelding "Error 100" zou niet meer getoond worden aan het einde van een Chromecast-sessie
meerdere kleine problemen met advertenties zijn opgelost
de bingewatch timer voor series via VOD was soms verkeerd, dit is verholpen
enkele navigatiefouten in de 'Streaming'-catalogus zijn hersteld
bij het annuleren van een download, wordt nu het juiste bericht weergegeven
in het pop-up venster voor de pincode is een klein ontwerpprobleem opgelost
de knop 'Ontdek' in de secties Kijklijst of Besteld moet nu volledig zichtbaar zijn
een iOS-crash is verholpen
soms pikte de app de nieuwste updates voor de tv-gids niet op, dit zou verholpen moeten zijn
op het web zou het beeld niet meer mogen flikkeren bij snel vooruit spoelen
de juiste poster wordt nu getoond voor gegroepeerde opnames
in Chrome worden online TV-boxen nu weergegeven als online en niet meer als offline
in Edge konden sommige gebruikers geen inhoud afspelen, dit zou nu mogelijk moeten zijn
op iOS is een probleem opgelost waarbij de app niet reageerde wanneer een gebruiker Face-ID als beveiliging gebruikte
Suzy Community Manager Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.