Beantwoorden
tinv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

Mijn tv-box gaat via receiver (Yamaha) naar de tv (Panasonic). Alles werkt met de tv-box afstandsbediening, maar enkel als mijn receiver aan staat. De tv-box afstandsbediening kan de receiver niet aandoen of uitzetten. Volume regelen gaat wel. Bij de instellingen is de receiver goed gekoppeld.

Als ik op de aan/uit knop duw als alles aanstaat, gaan enkel de tv-box en de tv uit. Receiver blijft aan.

Omgekeerd ook, als alles uitstaat, gaan enkel de tv-box en de tv aan, maar receiver blijft uit.

Zou graag alles met 1 afstandsbediening kunnen doen.

 

Vroeger deed ik alles met een Philips prestigo en ik had de signalen van de Telenet afstandsbediening aangeleerd aan de prestigo. Maar met de tv-box is dit precies geen infrarood signaal meer denk ik. 

Daarom had ik graag alles met de tv-box afstandsbediening kunnen doen.

0 Likes
7 reacties
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

@tinv 


@tinv  schreef:

1.Vroeger deed ik alles met een Philips prestigo en ik had de signalen van de Telenet afstandsbediening aangeleerd aan de prestigo. Maar met de tv-box is dit precies geen infrarood signaal meer denk ik. 

2.Daarom had ik graag alles met de tv-box afstandsbediening kunnen doen.


1. Vroeger was de afstandsbediening infrarood, en bij tvbox dat ik laatste keer hier las nu bluetooth.

2. Bezit je receiver cec?

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
tinv
Freshman Beetjesweter
Berichten: 2
It's your fifth party! It's your fourth party! It's your third party! It's your second party!

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

1. Ok dus de Prestigo kan ik dan niet meer gebruiken voor de tv-box.

 

2. Heb de HDMI control aangezet en nu doet hij het idd wel! Bedankt!

 

Enige minpunt is nu nog het volgende: de tv-box afstandsbediening heeft helemaal onderaan een knop om de ingang te selecteren. Nu is dit het signaal voor de TV maar daar ben ik niets mee. Alles komt via de receiver via 1 HDMI binnen op tv. 

Mijn Chromecast en dvd speler zitten allemaal op de receiver. Dus zou handig zijn mocht deze knop de ingang veranderen van de receiver. Kan dit?

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit


@DeLLiAnO  schreef:

@tinv 



1. Vroeger was de afstandsbediening infrarood, en bij tvbox dat ik laatste keer hier las nu bluetooth.


De TV-box kan enkel RF ontvangen.

De AB van de TV-box kan RF en IR uitsturen.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

@Santa 

Strange, in andere post waar ze klaagde dat ab batterijen zuipt, zegt telenet henzelf dat het bluetooth is.

Ab is bluetooth volgens telenet 

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
DeLLiAnO
Freshman Allesweter
Berichten: 1085
Meer goede raad dan tante Kaat Een mailpaal! Ongelooflijk (maar waar)! Waar zijn die handjes?

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

@tinv 

Dus m.a.w wil je bv als je dvd speler opzet, die verbonden is via receiver, met de source knop je receiver verandere naar poort dvd?

En alle aangesloten toestellen gaan van je receiver met 1hdmi kabel naar hdmi1 van je tv?

Dan lijkt me logisch dat je de source zult moeten veranderen via ab van receiver. 

Met arc/earc op tv hdmi naar je versterker gaan, en je dvd speler en chromecast aansluiten op tv. Zo kun je resource veranderen op tv, en zal de output altijd over je receiver gaan op 1 bepaalde poort van je receiver (dacht ik)

 


_______________________

If it's not a Bengal, then it's just a cat.
Rise and Rise again, until lambs become lions.
Tell me why are we, so blind to see, that the ones we hurt, are you and me.

0 Likes
Santa
Freshman Bijna Allesweter
Berichten: 508
JACKPOT! De race is begonnen! WOW! Lees je nog iets anders? ;-)

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

0 Likes
janne_man
Professional Superweter
Berichten: 5175
Dat verdient een trofee! PhD in problem solving! Een echt antwoordkanon jij! De gouden postveer is voor jou

Tv box afstandsbediening schakelt receiver niet aan/uit

Of je het kind nu BlueTooth noemt of RF maakt toch niet zoveel uit.

Het is in elke geval RF of hierbij de BT normen gebruikt worden is natuurlijk een andere discussie.

 

Voor de niet verstaander:

Alle mussen zijn vogels. Niet alle vogels zijn mussen.

Alle BT zijn RF. Niet alle RF zijn BT.

 

RF staat voor radio frequentie. Strikt genomen ging het over elektro magnetische golven waarmee geluid overgebracht wordt. In eerste instantie AM en later FM, analoge TV, ...

Met het luisteren naar de ruitmte worden ook elektro magnetische signalen waargenomen die gaat men ook RF noemen. Dus zeer simplistisch RF omvat alle elektromagnetische golven, zowel de natuurlijke als de door de mens gemaakte.

0 Likes