Beantwoorden
rainbowniagara
Experienced Weetjesweter
Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Tv valt uit

Hoi 

Dit was al eerder een topic maar helaas stond er geen oplossing bij.

Sinds kort valt mijn tv uit. Alsof er iemand op de aan en uit knop heeft gedrukt. Je hoort de tv uitschakelen en na een paar seconden schakelt hij terug aan.

Betreft een Panasonic van 19 jaar oud en een digicorder. Met momenten gaat het goed en soms tot 3 keer na elkaar dat de tv uitvalt.

Stekker van de tv aangesloten op een ander stopcontact. Ik heb maar 1 HDMI aansluiting. Dus ik kan de aansluiting niet versteken op de tv. 

HDMI kabel wel uitgetrokken en terug ingestoken bij zowel de tv als de digicorder. HDMI kabel is een paar jaar oud. Op eerste zicht niets mis mee. 

Kan het aan de tv liggen wegens te oud, de HDMI kabel of de coax kabel?

2 reacties
kristofDW
Professional Allesweter
Krak 2021 Krak 2022 De nieuwe Einstein! Krak

Tv valt uit

@rainbowniagara In je instellingen van je tv box en tv zet je de HDMI CEC optie af. Dit kan soms problemen geven bij oudere toestellen heb ik al gemerkt. 

Indien dit na het afzetten van deze functie wel werkt, moet je uw HDMI kabel even nakijken en indien nodig vervangen. 

Het probleem kan ook te maken hebben met de voeding van je tv. Bij oudere toestellen komt het vaker voor dat de voeding niet meer stabiel werkt. Dit wordt dan ook vaak als mogelijke oorzaak genoemd bij storingen in oudere televisies. Dus om het kort te zeggen, als de eerste optie van HDMI CEC niet werkt is het vermoedelijk de voeding van je tv. 

Tenzij je een kat of hond hebt rondlopen die af en toe op je afstandsbediening ligt 😁 of de druktoetsen van je afstandsbediening niet meer soepel verlopen . (cola ofzo gemorst 😉)

KristofDW | Krak
  carpé diem.
  Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
rainbowniagara
Experienced Weetjesweter
Goed bezig! On a roll... Dat loopt vlotjes. A born reader!

Tv valt uit

Bedankt zal ik nakijken. Een kat en hond heb ik niet en ook nooit cola gemorst op de afstandsbediening