Beantwoorden
bokske
Freshman Weetjeslezer
Berichten: 1
En we zijn vertrokken!

Uitzending op BBC niet opgenomen

Ik kijk naar 'Battlestar Galactica'. Dit is een soort van space soap-reeks die verderbouwt op de scifi reeks uit de jaren 80. Er worden telkens 2 afleveringen van 45min uitgezonden op BBC Two in de nacht van vrijdag op zaterdag, op een wisselend uur. Vanwege het late tijdstip vertrouw ik op de opname van mijn TV-box, en dat verliep totnogtoe prima.

 

In de nacht van vr. 09-apr-2021 zou alweer het 4de seizoen beginnen, met afleveringen 1 en 2. Door het overlijden van prins Philip op die dag, gooide de BBC zijn zendschema helemaal om en duurde het voorafgaand programma 'Newsnight' 3 uren in plaats van 1 uur. In de krant stond dat de BBC op *alle* zenders de programmatie had vervangen door retrospektieves over het leven van prins Philip. Na zowat honderdduizend klachten van woedende Britten, hebben ze naar verluidt dan maar hun klachtenformulier offline gehaald.

 

Geen nood, op vr. 16-apr-2021 was het terug tijd voor de nachtelijke dubbel-aflevering van 'Battlestar Galactica'. Volgens het oorspronkelijke schema zouden dat afleveringen 3 en 4 moeten geweest zijn. De voice-over presentator vermeldde netjes dat deze uitzending "a change to the billed programme" vormden, want feitelijk werden afleveringen 1 en 2 uitgezonden. Onder 'Mijn opnames' op de TV-box staan deze nog altijd vermeld als 3 en 4.

 

Ik zag de bui al hangen vorige vr. 23-apr-2021, wanneer afleveringen 3 en 4 dan werkelijk zouden uitgezonden worden. Toch maar eens gecheckt in het zendschema op de TV-box, en er stond wel degelijk het bekende rode bolleke bij 'Battlestar Galactica' van 03u10 tot 04u35. Dit stemt overeen met de officiele programmatie op https://www.bbc.co.uk/schedules/p00fzl97/2021/04/23 - zij het dan dat de UK een uur achterloopt op onze tijdzone.

 

Nu blijkt dat deze afleveringen helemaal niet zijn opgenomen. Ik vermoed dat de 'content provider', in dit geval dus de BBC, ondertussen de wijzigingen in zijn zendschema officieel heeft gecommuniceerd. Maar dat heeft blijkbaar geen effekt met terugwerkende kracht in de back-end bij Telenet, want mijn oude opnames van afleveringen 1 en 2 staan nu nog altijd genaamd als 3 en 4 onder "Mijn opnames". Volgens onwrikbare logica heeft het systeem dus besloten dat afleveringen 3 en 4, die schijnbaar nog eens opnieuw werden uitgezonden, niet nog eens hoefden opgenomen te worden.

 

Daar is iets voor te zeggen, maar in dat geval had de TV-box mij niet mogen misleiden door het rood bolleke te tonen bij de uitzendingen van vorige vrijdagnacht. 

0 Likes
1 reactie
Master-Magic
Professional Superweter
Berichten: 5256
Professional organizer! PhD in problem solving! Organisatietalent! Topic held(in)!

Uitzending op BBC niet opgenomen

@bokske dit ligt deels aan de BBC zelf die niet op tijd de aanpassingen hebben doorgestuurd zodat telenet die niet heeft ontvangen, ze kunnen toch niet alles beginnen nakijken van de meer of 200 zenders of de EPG klopt????

vrees dat dit een geval is van probleem bij telenet door derden.

probeer anders eens via telefoon te regelen dat ze de nummering van de afleveringen kunnen aanpassen, weet niet of dat kan maar je kan maar proberen hé.

het zou dan nog moeten lukken dat de BBC alsnog de 3de en 4de aflevering nog eens uitzend en je ze dan nog hebt.

alvast veel succes met het oplossen met telenet.


   Master-Magic | Krak
    https://www.master-magic.be
      Vergeet niet om likes te geven en/of als oplossing te markeren.
0 Likes