25.251
netweters
|
155.966
antwoorden
|
21.061
vragen
|
Hallo allemaal,
Ik ondervind sinds kort problemen met mijn Telenet TV-box en hoop dat iemand hier me kan helpen. Het beeld wordt steeds vaker verstoord door blokjesvorming, terwijl het geluid wel perfect blijft werken.
Het vreemde is dat dit probleem uitsluitend optreedt wanneer ik tv kijk. Als ik Netflix kijk via dezelfde Telenet TV-box, is het beeld perfect en heb ik nergens last van. Dit suggereert dat het probleem niet bij de TV zelf of de HDMI-kabel ligt, aangezien die op dat moment wel goed werken.
Wat ik al heb geprobeerd:
Ik heb de coaxkabel tussen het aansluitpunt in de muur en de Telenet TV-box vervangen, maar dit heeft het probleem niet opgelost.
Ook de HDMI-kabel heb ik vervangen, ook zonder resultaat.
Gezien de symptomen lijkt het erop dat het probleem mogelijk te maken heeft met het signaal dat de TV-box ontvangt voor de reguliere tv-zenders, of de manier waarop de box dit signaal verwerkt.
Heeft iemand dit eerder meegemaakt of heeft er iemand tips?
@hagar147 welke zenders zijn dit, er zijn sinds kort een aantal zenders dat enkel via streaming werkt op de tv box.
het kan zijn dat er een probleem is met internet ontvangst dat niet optimaal is.
hoe is deze via internet verbonden de tv box, is dat via een rechtstreekse UTP kabel tot aan de modem of via wifi ???
Het gaat niet om bepaalde zenders, het doet zich op alle zenders voor. De TV-box is via UTP-kabel verbonden.
@hagar147 als het alle zenders zijn laat je best door telenet eens testen of er geen verlies zit op je kabel, er kan buiten een probleem zijn met je aansluiting, corrosie op de kabel buiten kan voor problemen zorgen, of de kabel dat buiten wat loszit.
Top! Dankjewel, zal ik inderdaad doen.